فعالیت 5 كتابخانه پستی در فارس/ كتاب هیچ جایگزینی ندارد
کد خبر: 3855918
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

فعالیت 5 كتابخانه پستی در فارس/ كتاب هیچ جایگزینی ندارد

گروه فرهنگی ـ معاون فرهنگی کانون پرورش فکری كودكان و نوجوانان استان فارس از فعالیت 24 مركز كانون، 8 مركز سیار و 5 كتابخانه پستی در این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، سعیدرضا کامرانی، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری كودكان و نوجوانان استان فارس شب گذشته، 18 آبان‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: هم‌اكنون 42 مرکز کانون، 8 مرکز سیار، 5 کتابخانه پستی و 36 کانون زبان در فارس فعال است.
وی با بیان اینكه یکی از فعالیت‌های کانون بحث توجه به کتاب است، افزود: كانون اقدام به تولید محتوا و همچنین پخش كتاب‌های حوزه كودك و نوجوان می‌كند.
كامرانی با تصریح اینكه به عنوان یک ابزار بسیار کارا، بی‌بدیل و موثر، روزگاران طولانی است که در خدمت انسان‌ها بوده است، ‌گفت: علوم، فنون، فرهنگ، هنر و ادبیات همه اینها توسط همین ابزار موثر کتاب از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری كودكان و نوجوانان استان فارس تأكید كرد: حضور و بروز تکنولوژی هیچوقت نتوانسته جایگاه کتاب را خدشه‌دار کرده یا آن را به حاشیه ببرد. هرچند فضای مجازی تأثیرات زیادی در جامعه داشته است اما هنوز که هنوز مردم از کتاب به عنوان یک وسیله بسیار معتبر یاد می‌کنند.
وی با تأكید بر اینكه تاکنون کتاب هیچ جایگزینی نداشته است، گفتك کتاب به عنوان یک منبع بسیار معتبر در نزد همه مردمان مطرح است. در فضای مجازی خیلی چیزها مطرح شده که شاید واقعیت نداشته باشد اما چون کتاب از فیلترهای زیادی می‌گذرد و مجوز گرفته و بررسی می‌شود و نویسندگان آن باید پاسخگوی مطالب خود باشند تا حد زیادی هنوز مورد اعتماد مردم است.
كامرانی یادآور شد: فارس و شیراز ادعا دارد شیراز پایتخت فرهنگی ایران اسلامی است اما هنوز خیلی فاصله داریم تا به این نقطه برسیم و باید تلاش‌های زیادی در عرصه‌های فرهنگی شود اما امیدواریم این مسئله محقق شود زیرا جایگاه شیراز و استان فارس خیلی بالاتر از این مسائل است.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری كودكان و نوجوانان استان فارس گفت: شیراز به دنبال کسب عنوان شهر دوستدار کتاب و کودک مطرح است و می‌طلبد که همگی تلاش کنیم تا این عنوان محقق شود.
وی همچنین از نبود توجه به كودكان در سطح شهر انتقاد كرد و گفت: متأسفانه در خیابان‌ها کمتر المان یا مطالبی را می‌بینیم که شایسته برای کودکان بوده و آن‌ها را جلب کند.
كامرانی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته كتاب و كتابخوانی این كانون پرداخت و گفت: حضور در نمایشگاه كتاب و گذر كودك و شهر دوستدار كودك با عرضه كتاب و محصولات كانون، اجرای ویژه برنامه‌های کانون در دو نوبت صبح و عصر، تجلیل از برگزیدگان طرح «شهری که دوست دارم»، اعزام کتابخانه‌های سیار و اجرای ویژه برنامه با محتوای کتاب و کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان روستایی و حاشیه شیراز همراه با اهدای کتاب از جمله برنامه‌های این ایام هستند.
وی، اجرای برنامه مشترک کتابگردی با همکاری شهرداری از 25 تا 29 آبان در محل پارک کودک، برپایی جشن کتاب با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش در چند مدرسه، افتتاح برنامه تولید کتاب‌های گویا، تقدیر از شرکت‌کنندگان در برنامه «تمرین زندگی در سایه کتاب» و پخش آثار برگزیده در بخش فیلم و پویانمایی، آغاز مهرواره هفت سین كه تا آغاز سال 99 ادامه دارد، اهدای کتاب به مناطق محروم، معرفی شخصیت‌های نویسنده و مولف در حوزه کودک و نوجوان، حضور در یکی از مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست، اجرای برنامه با محوریت کتاب و کتابخوانی در مراکز سیار و پستی، تجلیل از جانباز نویسنده سیدرزاق امیری صاحب کتاب پارسه، اجرای دومین ویژه برنامه پیک امید در مناطق محروم و کم برخوردار شیراز از دیگر برنامه‌هایی بود كه وی از آن‌ها نام برد.

انتهای پیام
captcha