آرمان مشترک، محکم‌ترین عامل وحدت شیعه و سنی است
کد خبر: 3856809
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

آرمان مشترک، محکم‌ترین عامل وحدت شیعه و سنی است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه عوامل مختلفی میان شیعه و سنی تولید وحدت و یکپارچگی می‌کنند، گفت: اما مهم‌ترین و استوارترین این عوامل آرمان مشترک است.

وحدت، جامعه اسلامی را از گزند دشمنان حفظ می‌کند

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از اداره تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان شامگاه 21 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به آیه شریفه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا»، گفت: درواقع یکی از مهم‌ترین عواملی که جامعه اسلامی را از گزند دشمنان و کید مکاران حفظ کرده، موضوع وحدت است.

وی با یادآوری اینکه تکیه‌ کلام امام خمینی‌(ره) در این زمینه عبارت «همه با هم» بود که به معنای وحدت است، افزود: یکی از بیشترین موضوعات مورد تأکید بنیان‌گذار انقلاب و نظام اسلامی مسئله وحدت بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اهمیت و نقش وحدت در جامعه اسلامی، اظهار کرد: یکی از راهبردهای اصلی که امام راحل بر آن تأکید همیشگی داشتند، موضوع وحدت بود.

انصاری‌راد با اشاره به محورهای وحدت بین امت اسلامی، بیان کرد: هدف و مقصد غایی و نهایی همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی یکسان است؛ ازاین‌رو وقتی هدف یکسان و مشترک باشد این هدف مشترک افراد را گرد هم جمع می‌کند.

وی با بیان اینکه قوم‌وخویشی و قومیت‌ها هم از دیگر محورهای وحدت هستند، افزود: علاوه بر این در طول تاریخ آرمان و اعتقاد مشترک همواره از عوامل وحدت‌آفرین بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: همه این عوامل تولید وحدت و یکپارچگی می‌کنند؛ اما مهم‌ترین و استوارترین این عوامل آرمان مشترک است. در بین ما مسلمانان، اسلام آرمان ما و کعبه قبله همه ما است، حضرت محمد(ص) پیامبر ما است و همه به کتاب قرآن و قیامت و مبدأ و معاد اعتقاد داریم و این‌ها همه آرمان ما محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به آیه «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکمْ»، اظهار کرد: تمام موارد مطرح شده در این آیه آرمان‌های ما و محور وحدت اسلامی هستند. منظور از اولی‌الامر که در این آیه به آن اشاره شده، کسانی است که راه پیامبر(ص) را ادامه داده و ولایت امت را بر عهده دارند، کسانی که در هر زمان محور وحدت و حرکت برای جامعه دینی هستند.

انتهای پیام
captcha