نقش موثر پلیس همدان در تحقق 7 مولفه مهم بیانیه گام دوم انقلاب
کد خبر: 3858226
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

نقش موثر پلیس همدان در تحقق 7 مولفه مهم بیانیه گام دوم انقلاب

گروه اجتماعی ـ فرمانده نیرو انتظامی استان همدان گفت: آنچه ما به دنبال آن هستیم تحقق پلیس تراز انقلاب اسلامی است به گونه ای که بتواند منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به طور ویژه امنیت را تحقق بخشد

نقش موثر پلیس همدان در تحقق 7 مولفه مهم بیانیه گام دوم انقلاببه گزارش ایکنا از همدان، سردار بخشعلی کامرانی صالح، فرمانده نیروی انتظامی استان همدان، امروز 28 آبان ماه در نشست تخصصی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری گفت: خوشبختانه نیروی انتظامی با برپایی نمایشگاه‌های مختلف توانسته گام نخست را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بردارد.
فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه امید است نهادهای دیگر و مراکز علمی و دینی کشور نیز در تحقق بیانیه اقدام نموده و گام‌های موثری بردارند، گفت: فرمایش مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، 2 راهبرد اساسی دارد.
وی ادامه داد: «نشاط و امید به آینده» و «تکیه بر نیروی جوان» دو راهبرد اساسی رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است، آنچه که در ایجاد نشاط و امید به آینده در جامعه می‌تواند در پی داشته باشد «امنیت» است، اگر سایه امنیت بر مردم و کشور حکم فرما باشد امیدواری و نشاط نیز به مردم مستولی می‌گردد.
کامرانی صالح ادامه داد: دومین مولفه اساسی در بیاینه گام دوم انقلاب، استفاده و تکیه بر نیرو جوان است، اگر این کشور توانست در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کند با تکیه بر نیرو جوان بوده است و موفقیت ایران در حوزه علمی و قرار گیری او در 10 کشور برتر دنیا همگی به دلیل استفاده و تکیه بر نیرو جوان بوده است.
وی گفت: آنچه مهم است ایجاد امنیت پایدار است که آن نیز با توسعه علمی پایدار که پایه و اساس آن تحقیق و پژوهش است محقق می‌شود، اگر امروز ایران در حوزه هسته ای، نظامی و قدرت بازدارندگی حرفی برای گفتن داریم به دلیل تحقیق و پژوهش‌های صورت گرفته توسط جوانان این مرز و بوم است.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در این میان پلیس در جهت تحقق 2 راهبرد اساسی عنوان شده در بیانیه گام دوم انقلاب، راهکار‌ها واقداماتی انجام داده است که می‌توان به راه اندازی مرکز تحقیق و پژوهش نیرو انتظامی استان با نظارت معاونت اجتماعی نیرو انتظامی اشاره کرد.
کامرانی صالح اظهار کرد: در این بین، این مجموعه در حوزه صیانت از خانواده با بهره مندی از مشاورین مجرب و برجسته توانسته بیش از 600 پرونده قضایی در این حوزه را به مصالحه ختم کند که این مهم نسأت گرفته از رویکرد جامعه محوری پلیس است.
وی ابراز کرد: در حوزه جوان گرایی نیز، ارتباط نزدیک این مجموعه با دانشجویان و نخبگان و کشفیات علمی این مجموعه توسط این عزیزان است، در حوزه حاشیه نشینی و مسائل این حوزه نیز به دلیل ارتباط با مراکز علمی گام‌های مهمی برداشته شده است.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه پلیس افتخاری یکی دیگر از رویکرد‌های این مجموعه است گفت: امروز توجه به امور فرهنگی و فرهنگ سازی بسیاری از امور در جامعه با استفاده طبقات جوان و نوجوان بسیار اثرگذار است.
کامرانی صالح با اشاره به اینکه 7 مولفه مهم در بیاینه گام دوم انقلاب عنوان شده است گفت: «علم، معنویت، عدالت، اقتصاد، امنیت، سبک زندگی و مرز بندی با دشمن» مولفه‌های اساسی بیانیه است که پلیس در هر یک از این مولفه‌ها حضور موثر و اجتناب پذیری داشته و دارد.
وی عنوان کرد: به طور نمونه پلیس در حوزه اقتصاد، بیش از 150 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط کرده است، در حوزه سبک زندگی نیز با وجود فعالیت بیش از 700 کانال غربی که مروج بسیاری از ناهنجاری‌ها و فرهنگ نادرست در جامعه هستند پلیس در حال مبارزه با این آسیب‌هاست.
کامرانی صالح ادامه داد: آنچه ما به دنبال آن هستیم تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی است به گونه ای که بتواند منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به طور ویژه امنیت را تحقق بخشد چرا که جامع‌ای که در آن امنیت نباشد هیچ چیز تحقق نخواهد یافت.
این مقام ارشد انتظامی استان گفت: امروز دشمن در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در جنگ نرم با کشور ما قرار گرفته است که در این میان بصیرت و ارتباط مردم با پلیس در لایه های مختلف می‌تواند اثر گذار باشد. نیز در حال مقابله با آنان است.

انتهای پیام
captcha