۳۰ درصد بیمارستان‌های کشور موقوفه است
کد خبر: 3858272
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

۳۰ درصد بیمارستان‌های کشور موقوفه است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به وجود وقف‌های متعدد در حوزه بهداشت و درمان گفت: ۳۰ درصد بیمارستان‌های کشور موقوفه است.

۳۰ درصد بیمارستان‌های کشور موقوفه استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدمحمد کاظم‌موسوی، مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه، شب گذشته، ۲۸ آبان‌ماه در همایش یاوران وقف و تجلیل از خادمین موکب اربعین حسینی در شهر سامرا اظهار کرد: وقف صدقه جاریه‌ای است که اثر آن برای سال‌ها در جامعه باقی می‌ماند و برکات مادی و معنوی فراوانی دارد.

وی ادامه داد: سنت وقف دارای دو مؤلفه اصلی است که یکی شامل حس نوع‌دوستی و یاری رساندن به دیگران و مؤلفه دوم به جاودانگی مربوط می‌شود. وقف عملی الهی است که آثار آن در جامعه باقی می‌ماند.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه 40 درصد موقوفات مربوط به عزاداری به ویژه برای امام حسین(ع) است، ادامه داد: 30 درصد بیمارستان‌های کشور موقوفه است و موقوفات متعددی در حوزه درمانی است.

این مسئول به توسعه وقف‌های مشارکتی برای برطرف کردن نیازهای جامعه برای سال‌های متمادی تاکید کرد و گفت: وقف در حوزه اجتماعی از نیازهای امروز است و برکات فراوانی دارد.

موسوی با تقدیر از خدمات‌رسانی موکب‌ها در سامرا یادآور شد: زائران بسیاری در سامرا به شوق زیارت حضور داشتند. اربعین معجزه الهی در قرن حاضر است و خادمین از زنجان در پذیرایی از زائران سنگ تمام گذاشتند.

آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: انسان موجودی علاقه‌مند به جاودانگی است اما جسم انسان اقتضایی برای همیشه ماندن ندارد و زمانی که انسان می‌میرد پرونده اعمالش جز اولاد صالح، سنت حسنه و باقیات صالحات بسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقف پاسخی به تمایل روح برای جاودانگی است، یادآور شد: وقف در همه ادیان الهی وجود دارد و تنها مختص دین اسلام نیست و خداوند به خیرین توقیفی داده است که در این مسیر قرار گرفته‌اند.

آیت‌الله خاتمی افزود: امروز در شهر ما حوزه‌های علمیه نیازمند وقف جمعی هستند، در گذشته موقوفات بسیاری بود که در زمان نادرشاه و رضا شاه بسیاری از این موقوفات از بین رفت. پس از پیروزی انقلاب موقوفات احیا شد و امروز هم تأکیدات بسیاری به ترویج فرهنگ وقف شده است.

انتهای پیام
captcha