مساجد سنگرهای مقابله با جنگ نرم دشمن هستند
کد خبر: 3859914
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

مساجد سنگرهای مقابله با جنگ نرم دشمن هستند

گروه اجتماعی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مساجد در مقابله با جنگ نرم اهمیت بسزایی داشته، اظهار کرد: مرکز اعتلای فکر، فرهنگ، ایمان در جامعه اسلامی مساجد و کانون‌های مذهبی هستند.

مساجد در مقابله با جنگ نرم اهمیت بسزایی دارند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر بیگی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه مساجد در مقابله با جنگ نرم اهمیت بسزایی داشته، اظهار کرد: مرکز اعتلای فکر، فرهنگ، ایمان در جامعه اسلامی مساجد و کانون‌های مذهبی هستند.

وی افزود: مهمترین اهداف جنگ نرم تضعیف فرهنگی یک جامعه در راستای تأثیرگذاری بیشتر بر افکار عمومی و تضعیف سیاسی کشور که ناکارآمد جلوه دادن نظام و تخریب آن را در پی دارد، است.

این مقام مسئول گفت: اختلاف‌افکنی در میان مردم، ارائه روحیه یأس و ناامید در اجتماع بجای نشاط اجتماعی، بی‌تفاوت کردن نسل جوان به مسائل مهم کشور، ایجاد رعب و وحشت، تقویت نارضایی، تبلیغات سیاه به وسیله شایعه‌پراکنی از دیگر اهداف جنگ نرم است.

حجت‌الاسلام بیگی بیان کرد: در ایران منابع قدرت نرم ایدلوژی اسلامی، قدرت نفوذ رهبری، حماسه آفرینها و درجه بالای وفاداری ملت به حکومت بوده که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود بیان کرد: جدی‌ترین جنگ نرم در زمان امام علی(ع) مواجهه با معاویه بوده و در زمان پیامبر(ص) جنگ برسر تنزیل قرآن بود ولی در زمان امام علی(ع) بر سر تاویل قرآن و برای حفظ معنا و مفهوم قرآن می‌جنگیدند، و این نمونه بارز این رویدادها در آن زمان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اولین جنگ نرم در جهان توسط حضرت زینب(س) در مقابل یک نظام بزرگ تبلیغاتی طاغوتی یزید اجرا شد، اظهار کرد: جنگ بدر و جنگ احد نیز نمونه‌ای از جنگ‌های روانی در صدر اسلام هستند.

انتهای پیام
captcha