ایجاد نیروگاه خورشیدی، بومی‌سازی تولید اصل نیروگاه است
کد خبر: 3860119
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴

ایجاد نیروگاه خورشیدی، بومی‌سازی تولید اصل نیروگاه است

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از خصایص نیروگاه خورشیدی بومی‌سازی تولید اصل نیروگاه است که با استفاده کامل از تولیدات ایرانی برای تولید برق اقتصاد درون‌زا در این شاخه تحقق خواهد یافت.

ایجاد نیروگاه خورشیدی، بومی‌سازی تولید اصل نیروگاه استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به کارگیری زمین‌های موقوفه‌ای که در اصل بیابانی است و بقاع متبرکه‌ای که قابلیت دارد در راستای توسعه نیروگاه تولید برق خورشیدی با توجه به اینکه در کشور ما روزهای آفتابی در طی سال زیاد است، ظرفیت بسیار خوب قانونی به حساب می‌آید.

وی با تأکید بر استقبال مردمی از انرژی پاک و انرژی سبز ابراز کرد: این امر به محیط زیست کمک کرده و از طرفی به میزان حفظ فضای مشجر و درختکاری ما کمک بسزایی خواهد کرد، ضمن اینکه درصد استفاده از سوخت فسیلی کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: با توجه به پراکندگی موقعیت جغرافیایی ایران می‌توان با توسعه نیروگاه‌های برق خورشیدی برق کل کشور را تولید کرد. در مسیر موقوفات منفعتی که قابلیت رشد بهره‌وری را دارد که در راستای نیت واقف می‌توان آن را به کار گرفت و یکی از بهترین راه‌ها توسعه نیروگاه های خورشیدی است.

خاموشی اظهار کرد: اکنون در خراسان رضوی با امکانات موجود استان و با همکاری وزارت نیرو 40 نیروگاه خورشیدی داریم که میزان قابل توجهی برق را تولید می‌کند که از خصایص این نیروگاه‌ها بومی‌سازی تولید اصل نیروگاه است، ضمن اینکه کلیه سازه‌ها و تابلوهایی که به کار گیری شده کاملا ایرانی است و امیدواریم در آینده نزدیک کابل‌های اتصال هم ایرانی باشد تقریبا می‌توان گفت وعده رهبری یعنی شکل گیری اقتصاد درون زا در این شاخه با همت مسئولان اجرایی تحقق خواهد یافت.

وی ابراز کرد: در سطح کشور از سوی سازمان اوقاف در بقاع متبرکه و موقوفات این اقدام در سراسر کشور در حال انجام است که امیدواریم به سرویس‌دهی انرژی برق برای مردم و ارزان‌سازی آن کمک شود.

انتهای پیام
captcha