وجود بیش از ۴۴۰ موقوفه در ماهان
کد خبر: 3860631
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

وجود بیش از ۴۴۰ موقوفه در ماهان

گروه اجتماعی ــ سرپرست نمایندگی اداره اوقاف ماهان با اشاره به اینکه بیش از ۴۴۰ موقوفه در این بخش وجود دارد، گفت: بیشتر اراضی موقوفه این شهر کاربری کشاورزی، زراعی و باغی دارد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حمید مرتضوی، سرپرست نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه ماهان امروز شنبه، 9 آذر گفت: در راستای اقدامات ثبتی این اداره در سنددار کردن موقوفات، طی یکسال گذشته تعداد ۷۰ جلد سند مالکیت ثبتی برای موقوفات این شهر صادر شد.

وی افزود: یکی از تلاش‌های این اداره شناسایی و پیگیری وضعیت موقوفات مجهول‌الهویه است که با تقدیم وقفنامه‌های قدیمی به اوقاف و تلاش‌های این اداره طی یک سال گذشته اقداماتی برای شناسایی ۱۱ موقوفه قدیمی با بیش از ۵۵۰ هزار متر مربع انجام شد.

مرتضوی با اشاره به اینکه بیش از ۴۴۰ موقوفه در بخش ماهان وجود دارد، بیان کرد: بیشتر اراضی موقوفه این شهر کاربری کشاورزی، زراعی و باغی دارد که با توجه به مساحت و ارزش رقبه، برخی از این موقوفات از لحاظ اهمیت جزو موقوفات مهم کشوری محسوب می‌شوند.

سرپرست نمایندگی اداره اوقاف ماهان تثبیت مالکیت اراضی موقوفات را یکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره در احقاق حقوق وقف ذکر کرد و گفت: موقو فات قدیمی زیادی در ماهان وجود دارد که متأسفانه طی سالیان گذشته به دلیلی خشکسالی یا بی‌‌توجهی‌های انجام شده امروز متروک شده است.

وی اظهار کرد: ما تقاضا داریم افراد و اشخاصی که وقف‌نامه‌های قدیمی در اختیار دارند، این اسناد را در اختیار اوقاف قرار داده تا علاوه بر احیا و شناسایی این املاک به اجرای نیت واقفان خیراندیش هم اقدام کنیم.

انتهای پیام
captcha