بیش از ۴۴۰ موقوفه در بخش ماهان وجود دارد
کد خبر: 3861594
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶

بیش از ۴۴۰ موقوفه در بخش ماهان وجود دارد

گروه اجتماعی ــ سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه ماهان گفت: بیش از ۴۴۰ موقوفه در بخش ماهان وجود دارد که با توجه به مستعد بودن برخی از این اراضی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی، تصمیماتی در ورود بخش خصوص در این حوزه گرفته شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حمید مرتضوی سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه ماهان دیروز سه‌شنبه، 12 آذر گفت: در راستای حل مشکل اراضی موقوفه شهر ماهان جلسه مدیر کل و جمعی از معاونان ستادی اداره کل اوقاف استان کرمان با شهرداران و اعضای شورای شهر بخش ماهان، محی‌آباد و جوپار برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه درباره بحث سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات این شهر و همچنین مشکلات اراضی و املاک در تصرف شهرداری‌ها و نهادهای دولتی بحث و تبادل و نظر شد.

مرتضوی با بیان اینکه بیش از ۴۴۰ موقوفه در بخش ماهان وجود دارد که با توجه به مستعد بودن برخی از این اراضی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی، تصمیماتی در ورود بخش خصوص در این حوزه به خصوص برای مرمت حمام مقبره شاه نعمت‌الله ولی، احیای باغ موقوفه سید حسین چناری و اخذ مجوز برای ساخت هتل سنتی در ماهان گرفته شد.

وی با توضیح اینکه اراضی با کاربری کشاورزی و زراعی سهم قابل توجهی از موقوفات بخش ماهان را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: تا کنون با واگذاری بخشی از این اراضی به مستاجران و همچنین کاشت نهال میوه نسبت به احیای این املاک اقدام شده است.

انتهای پیام
captcha