موقوفه‌ای فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3861598
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳

موقوفه‌ای فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی

کانون خبرنگاران نبأ ــ واحد دامپروری سبک در محل موقوفه «عبدالله رضوی» شهرستان طرقبه شاندیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی و رونق ملی با ظرفیت پرورش بیش از هزار رأس دام سبک به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ واحد دامپروری سبک در محل موقوفه عبدالله رضوی بخش شاندیز در شهرستان طرقبه شاندیز با ظرفیت پرورش بیش از ۱۰۰۰ رأس دام سبک با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی و رونق ملی به بهره‌برداری رسید.

بنابراین گزارش؛ احداث و ایجاد این واحد دامپروری در محل موقوفه عبدالله رضوی از تیرماه سال جاری آغاز شده است و در شرایط فعلی ۴۵۰ رأس گوسفند داشتی و گوشتی در محل این واحد دامپروری در حال پرورش و نگهداری است.

گوسفندان پرورش یافته شده در این مکان از نژاد کردی و افشاری است و این دامپروری به روش صنعتی اداره می‌شود، اصلاح ژنتیکی با هدف دوقلو و سه قلوزایی نیز با حضور پزشکان و کارشناسان تغذیه و امور نشخوارکنندگان، دامپزشک و مختصص اصلاح ژنتیکی در این دام‌های سبک، در محل واحد این دامپروری انجام می‌شود.

این واحد دامپروری در عرصه اشتغال‌زایی نیز حداقل برای ۵ نفر به‌طور مستقیم ایجاد اشتغال داشته است. ظرفیت کنونی این واحد دامپروری ۵۰۰ رأس دام سبک است ولی باتوجه به استعداد موقوفه از نظر دارا بودن زمین زراعی و وسعت زمین، قابل افزایش است و پیش‌بینی می‌شود در طول یک سال آینده به سقف تولید و پرورش ۱۰۰۰هزار دام سبک برسد.

اعظم دوست حصار

انتهای پیام
captcha