ورود 15 هزار آموزش دهنده به سیستم رسمی آموزش و پرورش
کد خبر: 3863516
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱

ورود 15 هزار آموزش دهنده به سیستم رسمی آموزش و پرورش

گروه فرهنگی ـ رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: با فعالیت مراکز یادگیری محلی، بی سوادان علاوه بر آموزش و یادگیری سواد، مهارت هایی نیز در کنار آموزش کسب می‌کنند تا توانمند شده و موجب ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی شوند.

ورود 15 هزار آموزش دهنده به سیستم رسمی آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از همدان، شاپور محمدزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، چهارشنبه، 20 آذر ماه در مراسم نکوداشت شهدای نهضت سواد آموزی استان همدان اظهار کرد: یکی از سنت‌های حسنه ایجاد شده در سازمان نهضت سواد آموزی کشور، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا است.
معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور افزود: برگزاری یادواره شهدا از سال 94 در سطح استان‌ها فعال است که امسال نیز با اتمام و اجرای این مهم در تمام استان‌های کشور، مراسم بزرگداشتی برای شهدای سواد آموزی کشور در تهران برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات سازمان نهضت سواد آموزی، چاپ کتاب، «دانایی سرخ» بامحوریت اطلاعات شهدای سواد آموزی کشور است که طی آن شهدای سواد آموزی شناسایی شده و اطلاعات مرتبط با آنها در این کتاب جمع آوری شده است.
محمدزاده با اشاره به اینکه هفته گذشته مراسم بزرگداشت شهدای بسیجی کشور برگزار شد گفت: 92 هزار شهید بسیجی در کشور وجود دارد که نیمی از آن شهدای دانش آموز و فرهنگی هستند.
وی گفت: یادواره شهدا فرصت بسیار خوبی است تا به واسطه آن به ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت و معرفی شهدا پرداخت، نسل جوان و نوجوان امروز که فضای معنوی ابتدای انقلاب و جبهه و جنگ ار درک نکرده‌اند، برگزاری کنگره و و یادواره شهدا می‌تواند در آشنایی آنها با فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت موثر باشد.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور ادامه داد: برگزاری این یادواره فرصت بسیار خوبی است تا بگوییم این نظام و انقلاب از برکت خون شهدا به بار و ثمر نشسته است ، اگر امروز ایران در اوج اقتدار و در جایگاه رفیعی در دنیا قرار گرفته است به برکت خون شهدا است.
محمدزاده بیان کرد: یادواره شهدا در راستای مقابله با فتنه و هجمه‌هایی است که دشمنان اسلام تلاش می‌کنند بر این نظام وارد کنند لذا با برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌توان در برابر هجمه‌ها ایستاد.
وی با بیان اینکه جایگاه شهدا و خانواده آنان رفیع است ابراز کرد: تکریم شهدا و خانواده شهدا حداقل کاری است که می‌توانیم برای این عزیزان انجام دهیم چرا که اینان با تقدیم عزیزان خود دین خود را نسبت به انقلاب و این نظام ادا کردند.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر امروز جایگاه ایران در منطقه و دنیا جایگاه رفیعی است این اقتدار، امنیت و منزلت به برکت خون شهدا و جانفشانی آنها در انقلاب، 8 سال دفاع مقدس و پس از آن در دفاع از حریم آل الله بوده است و برای این اقتدار هزینه‌ها و خون‌های بسیاری تقدیم انقلاب شده است.
محمدزاده بیان کرد: رمز موفقیت شهدا، اعتقاد راسخ و ایمان به خدا و اهل بیت(ع) و تأسی از معصومین و گوش به فرمان ولی بوده است که ما نیز باید برای رسیدن به موفقیت باید ادامه دهنده راه شهدا و پایبند به این اصول باشیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه ما باید حافظ حریم شهدا باشیم عنوان کرد: ما باید به وصیت نامه شهدا عمل کرده و همواره یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگاه داریم، شهدا سرمایه‌های اصلی ما هستند که باید حافظ این سرمایه‌های ارزشمند باشیم.
وی با بیان اینکه باید شهادت طلبی در جامعه وجود داشته باشد عنوان کرد: حس شهادت طلبی، نظام را باروتر می‌کند، یادواره شهدا، مجالس هدفمندی است که شرکت کنندگان در آن با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت می‌کنند.
محمدزاده عنوان کرد: انقلاب اسلامی طی 40 سال دستاورد‌های ارزشمندی در همه زمینه‌ها برای کشور به ارمغان آورد که حوزه سواد آموزی نیز مستثنی از این قاعده نیست، قبل از انقلاب اسلامی، از جمعیت 27 میلیونی ایران از هر 100، 47 نفر باسواد بوند.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور ادامه داد: امروز به برکت خون شهدا، در سال 98، در رنج سنی 10 تا 49 سال، از هر 100 نفر، 96 نفر با سواد هستند، در حوزه زنان نیز قبل از انقلاب تنها 30 درصد زنان باسواد بودند که اکنون این رقم به 90 درصد رسیده است.
وی اظهار کرد: در حوزه روستایی، قبل از انقلاب اسلامی 28.5 درصد مردم باسواد بودند در حالی که امروز بیش از 90 درصد روستاییان باسواد هستند اینها حاصل نشد مگر به برکت خون شهدا که امیدواریم در اینده نزدیک شاهد ریشه کن شدن بی سوادی در کل کشور باشیم.
محمدزاده از تأسیس و راه اندازی مراکز یادگیری محلی خبر داد و گفت: با فعالیت مراکز یادگیری محلی، بی سوادان علاوه آموزش و یادگیری سواد، مهارت‌هایی نیز در کنار آموزش کسب می‌کنند تا با کسب مهارت های لازم توانمند شده و موجب ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: امسال برای اولین بار در مهر ماه سال جاری 15 هزار آموزش دهنده وارد سیستم رسمی آموزش و پرورش شدند.

انتهای پیام
captcha