اجرای طرح «پایپوش زمستانی» در همدان
کد خبر: 3864123
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

اجرای طرح «پایپوش زمستانی» در همدان

گروه اجتماعی ــ مدیر مؤسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی با اشاره به حمایت از دانش‌آموزان محروم اظهار کرد: طرح پایپوش با هدف اهدای کفش به دانش آموزان بی‌بضاعت همدان از اواسط آذرماه آغاز شده و تا پایان آذر ادامه خواهد داشت.

اجرای طرح «پایپوش زمستانی» در همدانسیدمحمدکاظم حجازی، مدیر موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در راستای اهداف عام‌المنفعه و خیریه موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی بر آنیم تا در هر فرصتی گامی در این مسیر برداریم.

وی افزود: موسسه آیت‌الله مدنی طرح محرومیت‌زدایی مرتبط با دانش‌آموزان مناطق محروم شهر را طی بیست سال گذشته در دستور کار قرار داده است.

حجازی بیان کرد: اگر نیاز قشر آسیب‌پذیر دانش‌آموز و نوجوان جامعه اعم از پسر و دختر برطرف شود می‌تواند به‌نوعی نیاز دیگری را در آینده برطرف نماید.

مدیر مؤسسه آیت‌الله مدنی با تأکید بر اینکه این طرح با همکاری دستگاه‌های مختلف نسبت به تأمین کفش برای دانش آموزان برگزار می‌شود، تصریح کرد: وزارت آموزش‌وپرورش، دفتر مقام معظم رهبری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، آستان قدس رضوی ازجمله دستگاه‌های همکار در اجرای این طرح است.

حجازی یادآور شد: طرح پایپوش با هدف اهداء کفش به دانش آموزان بی بضاعت از اواسط آذرماه آغاز شده و تا پایان آذر ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه افزود: هرکدام از این دستگاه‌ها نسبت به اهمیت موضوع در تحقق این طرح موسسه آیت‌الله مدنی را همراهی کرده‌اند، 6 هزار دانش‌آموز در سال جاری در این طرح لحاظ شده‌اند.

وی ادامه داد: دانش آموزان نواحی حاشیه شهر استان و مناطق محروم هدف این طرح هستند که به کمک مدیران مدارس این دانش آموزان شناخته می‌شوند و به آن‌ها کفش اهدا خواهد شد، شایان‌ذکر است که تاکنون حدود 500 میلیون تومان برای اجرای این طرح پیش‌بینی‌شده است، خیران برای کمک به این طرح می‌توانند از طریق مدیران مدارس اقدام کنند.

مدیر موسسه آیت‌الله مدنی با اشاره به اهداف طرح پای‌پوش، گفت: هدف اصلی در این طرح رفع نیاز دانش آموزان نیازمند و ایجاد انگیزه مشارکت در امور خیریه برای خیرین جامعه است.

وی در پایان با اشاره به شیوه اجرای این طرح بیان کرد: در یک برآورد اولیه بیش از 6000 نفر از دانش آموزان حاشیه شهر همدان در مقاطع ابتدایی و بعضاً راهنمایی نیازمند به کفش هستند، چراکه هیچ پوششی جایگزین کفش نمی‌توان در نظر گرفت، لذا موسسه تصمیم گرفته تا در جهت این پوشش ضروری اقدام نماید.

انتهای پیام
captcha