احترام به خواست مردم یک اصل اساسی در نظام اسلامی است
کد خبر: 3864629
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱

احترام به خواست مردم یک اصل اساسی در نظام اسلامی است

گروه اجتماعی ــ رئیس‌کل دادگستری گیلان احترام به خواست مردم را یک اصل اساسی در نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دفاع از حق مردم در همه بخش‌ها باید در اولویت اقدامات مسئولان قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی،‌ رئیس‌کل دادگستری استان گیلان امروز، 25 آذرماه در نشست ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی، با بیان اینکه مردم در نظام حاکمیتی اسلامی انتظار دارند در چارچوب موازین شرعی بدون دغدغه معیشتی زندگی کنند،‌ گفت: همه ما وظیفه داریم تا با تلاش برای ارتقای وضع معیشتی مردم، زمینه دینداری و آسایش آنان در پرتو فرامین الهی را فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه در برابر خواست اکثریت، ممکن است عده قلیلی شیطنت کرده و تنش‌هایی در جامعه ایجاد کنند، افزود: نظام اسلامی بدون هیچ نگرانی از تمامی گردنه‌های مهم و حساس عبور خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر لزوم کنترل و نظارت بیشتر بر فضای مجازی در همه زمان‌ها به ویژه در ایام انتخابات، اظهار کرد:‌ در عصر کنونی گسترش فضای مجازی و سیطره و تسلط آن بر افکار عمومی، علاوه بر تغییر سبک زندگی، قدرت انتخاب مردم را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

خلیلی با اشاره به اینکه ممکن است در آستانه انتخابات، افرادی متمول با خرید رای انتخاب مردم را زیر سوال ببرند، تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی و قضایی در صورت مشاهده چنین مواردی قاطعانه و سریع برخورد خواهند کرد.

وی یکی از حقوق مردم در انتخابات را شناسایی افراد صادق و دارای صلاحیت دانست و ابراز کرد: دستگاه قضایی وظیفه دارد تا در راستای صیانت از حقوق مردم، با رسیدگی به‌موقع به تخلفات انتخاباتی و صدور احکام متقن در کمترین زمان ممکن پیش از انتخابات در جهت شفاف‌سازی افکار عمومی گام بردارد.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با تاکید بر اهتمام همه‌جانبه در راستای صیانت از آرای مردم به عنوان حق‌الناس،‌ اضافه کرد: ما مسئول و متولی حفظ حقوق مردم هستیم و باید به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که حق مردم ضایع نشود.

وی احترام به خواست مردم را یک اصل اساسی در نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دفاع از حق مردم در همه بخش‌ها باید در اولویت اقدامات مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha