انتصاب امام جمعه کرمان به‌عنوان رئیس هیئت امنای ستاد عتبات عالیات
کد خبر: 3864643
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳

انتصاب امام جمعه کرمان به‌عنوان رئیس هیئت امنای ستاد عتبات عالیات

گروه اجتماعی ــ طی حکمی از سوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور امام جمعه کرمان به‌عنوان رئیس هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان منصوب شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و محمد جلال‌مآب، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به‌عنوان عضو و رئیس هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان منصوب شد.

در مراسمی که دیروز عصر دوشنبه، 25 آذرماه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد، حکم فوق توسط فرود بهرآسمانی معاون هماهنگ‌کننده ستاد بازسازی عتبات استان کرمان به امام جمعه تقدیم شد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در این مراسم با توجه به اهمیت بحث بازسازی عتبات گفت: اصل بازسازی حرم‌های مطهر که عمدتاً در عراق قرار دارند، ریشه تاریخی و اعتقادی دارد.

وی افزود: در بحث اعتقادی باید گفت جهان اسلام جغرافیا نمی‎شناسد، همان‌طور که اگر برای یک مسلمان مشکلی پیش‌ آید بقیه مسلمانان وظیفه دارند به او کمک کنند، در بحث معنوی هم همین‌طور است، اگر قرار است در جایی گنبد و بارگاهی برای یکی از معصومین(ع) بازسازی شود، هر مسلمانی از هر نقطه از جهان وظیفه اعتقادی خود می‌داند در حد توان کمک کند و اگر توفیق پیدا کرد در بازسازی مشارکت کند.

امام جمعه کرمان به ریشه تاریخی این مهم اشاره کرد و گفت: ایران بارها در طول تاریخ در امر بازسازی عتبات مشارکت کرده و به بهترین وجه ممکن در بازسازی‌ حرمین ائمه(ع) به ایفای نقش پرداخته است. الحمدلله فضای جدیدی ایجاد شده و کار بازسازی عتبات به بهترین وجه توسط مردم ایران و همه مسلمانان جهان در حال انجام است.

وی ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) توسط مردم کرمان را افتخاری برای مردم این خطه دانست و افزود: این کار به بهترین شکل ممکن توسط مهندسان و کارگران کرمانی انجام شده و هنوز مرحله نهایی آب‌طلاکاری خشت‌های مسی گنبد و نصب آن‌ها باقیمانده و همچنین کار مقاوم‌سازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر و بازسازی رواق‌ها نیز پایان یافته است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی اظهار امیدواری کرد، ایرانی‌ها بتوانند در امر بازسازی عتبات افتخاری برای تاریخ اسلام رقم بزنند و خادمی خود را نسبت به حضرت سیدالشهدا(ع) به انجام برسانند.

انتهای پیام
captcha