سرمایه‌گذاری در موقوفه «آل احمد» داورزن
کد خبر: 3866314
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

سرمایه‌گذاری در موقوفه «آل احمد» داورزن

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره اوقاف و امورخیریه داورزن با اشاره به سرمایه‌گذاری در موقوفه «آل احمد»، بیان کرد: یکی از برکات وقف و ایجاد موقوفات، سرمایه‌گذاری است که از محل درآمد آن صورت می‌گیرد و برای افراد به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شغل می‌کند.

حجت‌الاسلام خانی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه داورزن در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ بیان کرد: یکی از برکات وقف و ایجاد موقوفات، سرمایه‌گذاری است که از محل درآمد آن صورت می‌گیرد و برای افراد به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شغل می‌کند.
وی افزود: اسفندماه 97 در پنج هکتار از اراضی موقوفه آل احمد، باغ پسته با هزینه 45 میلیون تومان احداث شد که این موقوفه به‌طور ثابت برای یک نفر اشتغال به‌کار داشته است.
خانی اظهار کرد: با کاشت چای ترش در سه هزار متر مربع از اراضی موقوفه آل احمد در اردیبهشت‌ماه سال جاری،  30 کیلو چای ترش به ارزش هر کیلو 100 هزار تومان برداشت شد.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه داورزن بیان کرد: سیستم آبیاری قطره‌ای در 90 هکتار از اراضی موقوفه آل احمد با هزینه 330 میلیون تومان از محل درآمد موقوفه و 850 میلیون تومان کمک مالی از جهاد کشاورزی داورزن برای 70 هکتار باغی شامل پسته و انگور و 20  هکتار کشت جو و گندم انجام شد که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
خانی در ادامه گفت: موقوفه آل احمد داورزن شامل یک حلقه چاه عمیق و 100 هکتار اراضی در شهرستان است که با نیت حمایت از بیماران و معلولان و کمک به نیازمندان به ثبت رسیده است.
یادآور می‌شود، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، یک‌شنبه، اول دی‌ماه ضمن دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان داورزن از فعالیت‌های کشاورزی موقوفه آل احمد و اقدامات بقعه متبرکه امامزاده علی‌اصغر(ع) ریوند بازدید کرد.
زهرا چشمی
انتهای پیام
captcha