قرآن کتابت شده به قلم استاد شعبانی به خانواده شهدای شهرداری همدان اهدا می‌شود
کد خبر: 3868091
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

قرآن کتابت شده به قلم استاد شعبانی به خانواده شهدای شهرداری همدان اهدا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ هنرمند و خوشنویس برجسته همدانی از اهدای اولین اثر قرآنی به خانواده‌خای معظم شهدا خبر داد و گفت: کتابت این قرآن با هدف هدیه به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرداری همدان از سیزدهم ماه مبارک رمضان سال جاری آغاز و در روز اربعین حسینی به اتمام رسید.

اهدای قرآن کتابت شده به قلم استاد شعبانی به خانواده شهدامرتضی شعبانی، هنرمند و خوشنویس برجسته استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان از رونمایی از اولین اثر قرآنی خود خبر داد.
این هنرمند همدانی عنوان کرد: کتابت این قرآن با هدف هدیه به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرداری همدان از سیزدهم ماه مبارک رمضان سال جاری آغاز و در روز اربعین حسینی به مدت صد و چهل و پنج روز به اتمام رسید.
شعبانی اضافه کرد: از ویژگی‌های منحصر به فرد این قرآن، تذهیب با کار دست و جلد قرآن است که از چرم نفیس و مقاوم ساخته شده است، در تمام صفحات شماره صفحه، آیه و نام سوره ذکر شده و در آخر مصحف شریف نیز شناسنامه قرآن و فهرست سوره‌ها عنوان شده است.
وی با اشاره به اینکه زمینه صفحات به رنگ کرم روشن است، گفت: این قرآن در 800 صفحه به خط نسخ ایرانی احمد نیریزی در ابعاد 25 *35 در هر صفحه نگاشته شده است.
شعبانی با اشاره به اینکه در کتابت قرآن‌های اهدایی به حرم حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) در سال‌های قبل نیز مشارکت داشته است، گفت: ما هرچه داریم از خون شهدا است و در این بین شهدای شهرداری همدان از مظلوم ترین و مخلص ترین شهدا هستند به این منظور تصمیم به اهدا قرآن به خانواده شهدا این مجموعه نمودم.
این هنرمند قرآنی ادامه داد: آئین رونمایی و تجلیل از کتابت قرآن کریم با عنوان «نیایش قلم»، امروز چهارشنبه 11 دی ماه ساعت 10 صبح در مرکز همایش‌های قرآنی و بین المللی همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha