انتخابات مجلس پیش درآمدی بر انتخابات ریاست جمهوری است
کد خبر: 3868475
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷

انتخابات مجلس پیش درآمدی بر انتخابات ریاست جمهوری است

گروه سیاست و اقتصاد - کارشناس سیاسی سازمان بسیج اساتید کشور گفت: هر دو جناح اصلی سیاسی در کشور نگاه بلند برد به انتخابات مجلس دارند و انتخابات مجلس پیش درآمد انتخابات ریاست جمهوری است.

انتخابات مجلس پیش درآمدی بر انتخابات ریاست جمهوری استبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، محمود قاسمی، کارشناس سیاسی سازمان بسیج اساتید کشور‌، امروز ۱۲ دی‌ماه، در نشست بصیرت افزایی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره فرازهای مختلف وصیت نامه سیاسی - الهی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اسلام و سیاست را دو بخش جدایی ناپذیر در نگاه حضرت امام خمینی (ره) دانست.
وی به تبیین مفهوم "آرایش سیاسی" در جامعه ایران پرداخت و اظهار کرد: در کشور ما آرایش سیاسی مقبولیت نیافته است و بخشی از جامعه ضرورت و نیاز به آرایش سیاسی را متوجه نمی‌شوند، در حالیکه آرایش نظامی کاملا پذیرفته شده است
قاسمی حمله دشمن به نظام اسلامی را در هر دو جبهه سیاسی و نظامی ارزیابی کرد و افزود: بسیاری از مردم با واژه آرایش سیاسی آشنا نیستند و عده‌ای نیز چنین آرایشی را نمی‌پذیرند لکن با توجه به یورش دشمن به هر دو جبهه، ضرورت آرایش روشمند سیاسی و نظامی وجود دارد.
وی تعداد احزاب استانی و ملی در سطح کشور را حدود 250 حزب اعلام و تشریح کرد: از این تعداد به طور آماری دو سوم اصلاح طلب و یک سوم اصولگرا هستند و 4 جریان کلی اصلاح طلبان، اصولگرایان، اعتدال گرایان و جریان انحراف در میان آنها فعال است.
این تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی فعالیت هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصول‌گرا را به منظور پیروزی در انتخابات مجلس و به منزله مقدمه پیروزی در دولت ارزیابی و تشریح کرد: هر دو جناح سیاسی برای دو هدف خیز برداشتند، نخست مجلس و پس از آن دولت آینده، چرا که اصولا شانس اینکه مجلس و دولت آرایش سیاسی یکسانی داشته باشند بالا است.
زنان، آزادی و مسائل قومیتی تاکتیک ورود اصلاح طلبان به مجلس
قاسمی پارادوکس بزرگ اصلاح طلبان را حمایت یا عدم حمایت از دولت فعلی دانست و ابراز کرد: از آنجا که مدیریت اقتصادی دولت فعلی فوق العاده ضعیف عمل کرده است اصلاح طلبان تمایلی به حمایت از دولت ندارند و از طرفی برای کسب رای نیاز به حمایت دولت دارند و این موضوع چالشی اساسی برای آنهاست.
وی اضافه کرد: تمرکز جبهه اصلاحات عمدتا بر مسائل قومیتی، بحث آزاد و موضوع زنان شکل می گیرد و ورود به مباحث اقتصادی و معیشتی مردم را در شرایط نامساعد فعلی، مناسب نمی دانند.
معاون سیاسی سابق سپاه انصارالحسین (ع) همدان حضور چندهزار نفری اصلاح طلبان در ثبت نام انتخابات را تاکتیک آنها خواند و تاکید کرد: با توجه به خلاء قانونی که هرکس طرفا با دشتن مدرک فوق لیسانس می تواند در انتخابات مجلس کاندیدا شود، اصلاح طلبان امیدوارند با دستاویز قراردادن ردصلاحیت های احتمالی شورای نگهبان، عواطف عمومی جامعه را به سمت خود جلب کرده و به کسب رای بپردازند.
وی اضافه کرد: ایجاد دوقطبی تاکتیک دیگر اصلاح طلبان است که این مورد عموما به ایجاد شکاف های قومیتی در کشور می‌انجامد.


جذب قشر خاکستری یکی از اهداف هر دو جناح است

اصولگرایان نحوه ی ارتباط با قشر خاکستری را نیافته اند
وی با اظهار اینکه حدود 10 میلیون نفر قشر خاکستری در کشور وجود دارد افزود: قشر خاکستری افرادی هستند که آسایش و رفاه در زندگی اولویت اصلی آنهاست و تفاوتی ندارد که به جناح چپ یا راست رای بدهند و تاثیرگذاری آنها در انتخابات بسیار جدی است.
قاسمی با تاکید بر اینکه اصولگرایان هنوز کشف نکرده اند که چگونه با قشر خاکستری ارتباط برقرار کند، اظهار داشت: جناح چپ بهتر می تواند با اینها ارتباط برقرار کند و این قشر به راحتی می‌تواند نتیجه انتخابات را تعیین کند.
وی از جمله مشکلات اصولگرایان را کم توجهی به قشر خاکستری و انتصاب به دولت احمدی نژاد عنوان کرد.
کارشناس مسائل سیاسی سازمان بسیج اساتید عمده به تبیین مشی سیاسی جریان اعتدال اشاره و ابراز داشت: حاشیه سازی جریان اعتدال زیاد است و عموما به جای پاسخگویی به امور، مطالبه‌گر هستند که این مورد در جریان افزایش قیمت بنزین کاملا آشکار بود.
وی اضافه کرد: در جریان افزایش قیمت بنزین دولت ابتدا به شورای نگهبان حمله کرد و جو را ملتهب کرد که مسئله عجیبی است و باعث ایجاد التهاب در جامعه شد، چرا که پیش از اعلام قیمت بنزین نیاز است که جو عمومی کشور را آرام نمود.
قاسمی در خصوص فعالیت جنبش موسوم به عدالت خواه گفت: این جنبش که به جریان انحراف منتسب شده دارای قدرت موج آفرینی است.
وی ادامه داد: این جریان از طرفی به دلیل خدماتی که در دولت نهم و دهم خصوصا در روستاها ارائه کرده دارای طرفدارانی است و با حربه کشف اسرار نظام قدرت نمایی می کند و احتمال بروز اعمال افراطی از این جریان دور از انتظار نیست.

گامهای دشمن در انتخابات پیش رو

این کارشناس و تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه جامعه نظام را از دولت جدا نمی سازد و ناکارآمدی دولت را به پای نظام می نویسد خاطرنشان کرد: درشمن نیز در جریان انتخابات سه رویکرد عمده را دنبال می کند که گام نخست تحریم انتخابات با هدف پایین آوردن مقبولیت نظام در چشم مردم و جامعه جهانی است.
وی خاطرنشان کرد: دشمن در دومین گام تخریب چهره های کارآمد و انقلابی که باعث نگرانی آنهاست پیگیری می کند و در سومین گام به رای دهندگان توصیه می کند که به چهره های میانه رو و مستقل رای بدهند.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان نیز هدف از تشکیل این کارگاه را تبیین مولفه های مجلس در تراز انقلاب اسلامی معرفی و بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 7 محور اساسی مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفته که ترجیع بند همه ی این محورها، انقلابی گری است.
حمید رضا طالقانی افزود: در آستانه یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، تقویت و نیرو یافتن جریان انقلابی گری در مجلس، مطابق با الگوی تعریف شده توسط مقام معظم رهبری ضرورتی بنادین دارد.
وی با تشریح موضوع انقلابی گری و جوان گرایی در منظومه ی گفتاری رهبری، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان تاکید فراوانی بر روی کارآمدن و تشکیل دولت جوان انقلابی داشتند.
طالقانی تصریح کرد: دولت جوان انقلابی به معنای صرف قوه ی مجریه نیست و مقصود تمامی قوای سه گانه اعم از مجریه، مقننه و قضاییه بوده و مصداق عینی آن رئیس فعلی دستگاه قضایی کشور، منصوب شخص رهبری است.
شایان ذکر است، این نشست بصیرت افزایی به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور رئیس، مسوولین و اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی برگزار و موضوع انقلابی گری و مجلس در تراز انقلاب مورد بازشناسی و تبیین قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha