توجه به دانشگاه‌ موجب قطع وابستگی به بیگانگان می‌شود
کد خبر: 3876349
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

توجه به دانشگاه‌ موجب قطع وابستگی به بیگانگان می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده سپاه شهدای آذربایجا‌ن‌غربی گفت: دانشگاه محل رشد و تعالی انسان بوده که موجب قطع وابستگی به بیگانگان، استقلال کشور، پیشرفت همه‌جانبه، سعادت و پیروزی ملت می‌شود.

به گزارش ایکناگروه‌های جهادی در فعالیت‌های خود از سردار سلیمانی الگو گرفته‌اند از آذربایجان‌غربی، حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در نخستین جشنواره جهادگران که روز گذشته، ۱۴ بهمن‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: دهه فجر، اسلام را در ایران و جهان پس از ۱۴۰۰ سال احیا کرد و امام خمینی(ره) نهال دین‌داری را در جامعه کاشت و با ظلم و ستم همه ظالمین مقابله کرد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری، دانشگاه رکن اصلی پیشرفت بوده و رشد، امید و روحیه شرط اصلی پیشرفت دانشگاه است و باید به بیانات ایشان در مورد جایگاه دانشگاه در جامعه اسلامی توجه کرد.

شهسواری بیان کرد: علم و علم‌آموزی در دین مبین اسلام و جامعه اسلامی جایگاهی والا دارد و افرادی که برای آموختن علم در راه خدا گام بر می‌دارند، حرکات و قدم‌های آنها بر بال فرشتگان ثبت می‌شود.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) در خصوص دانشگاه و دانشگاهیان، گفت: دانشگاهیان یکی از مهمترین کارگزاران تداوم انقلاب هستند و دانشگاه محل رشد و تعالی انسان بوده که موجب قطع وابستگی به بیگانگان، استقلال کشور، پیشرفت همه جانبه، سعادت و پیروزی ملت می‌شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه دانشگاه باید عمل‌گرا باشد، اظهار کرد:  داشتن روحیه امید و نشاط در محیط کسب علم از عوامل سرپا ماندن دانشگاه‌ها است که باعث پویایی و زنده بودن آن و در نهایت پویایی جامعه می‌شود.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی همواره با توطئه و دسیسه‌چینی‌ها به دنبال براندازی و از بین بردن نهال انقلابی که امام خمینی(ره) آن را کاشته بود، هستند ولی مردم این سرزمین همیشه با اتحاد و عزم ملی این توطئه‌ها را خنثی و دشمنان را از رسیدن به هدف خود ناامید کردند و باعث قوی‌تر شدن ریشه‌های این نهال شدند‌.

شهسواری تصریح کرد: گروه‌های جهادی و فعالیت آن‌ها موجب افتخار، سربلندی و مباهات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و مسؤولان و بسیح باید برای کمک و یاری‌رسانی به نیازمندان دست در دست هم داده و همگام با هم به محرومان خدمات‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی با فعالیت‌های خود راه سردار شهید سلیمانی را ادامه می‌دهند و کمک به مردم از ویژگی‌های سردار بود که نیروهای جهادی با این هدف فعال هستند و اخلاص، ولایت‌مداری و خداترسی از خصویات این شهید بزرگوار است که موجب ماندگاری وی در تاریخ شد.

انتهای پیام
captcha