تشکیل حکومت اسلامی امام خمینی(ره) آرزوی همه اولیا بود + عکس
کد خبر: 3877904
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی:

تشکیل حکومت اسلامی امام خمینی(ره) آرزوی همه اولیا بود + عکس

حجت‌الاسلام عباس فرازی‌نیا گفت: امام خمینی(ره)، حکومتی را بنا نهاد که تشکیل آن، آرزوی همه اولیا، انبیا، صلحا، شهدا و مؤمنان در طول تاریخ بوده است، حکومتی که بر اساس قرآن و ولایت با زمامداری ولایت فقیه است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار دل‌ها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مردم، جمعی از مسئولان و رؤسای ادارات، بسیجیان و سپاهیان طرقبه شاندیز، ۲۰ بهمن‌ماه در مسجد‌جامع شهر شاندیز برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباس فرازی‌نیا، مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم، گفت: امام خمینی(ره)، حکومتی را بنا نهاد که تشکیل آن، آرزوی همه اولیا، انبیا، صلحا، شهدا و مؤمنان در طول تاریخ بوده است، حکومتی که بر اساس قرآن و ولایت با زمامداری ولایت فقیه است.

بیرون کردن طاغوتیان با دست خالی

مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امام خمینی(ره) آمد و طاغوتیان را با همه قلدری‌های‌شان با دست خالی و بر تکیه لطف خداوند و همت ملت حزب‌الله از این کشور بیرون کرد.
وی با اشاره به اینکه انسان‌ها دو گروه، مثبت یا منفی، یاقوتی یا طاغوتی هستند، اظهار کرد: آن فرد که خالص، مخلص و مؤمن است، خدا ولی او است و آن فرد که تاریک، اهل معصیت، فسق و فجور است، طاغوت ولی او است.
فرازی‌نیا افزود: هزار و ۴۰۰ سال پیش و در سرزمین حجاز، خداوند بر یاقوتیان منت نهاد و از میان مؤمنان و صالحان رسولی از خودشان مبعوث کرد و به او ولایت داد. بعد پیامبر بر علی بن ابیطالب(ع) ولایت داد، پس از اینکه یاقوتیان ولایت را پذیرفتند، خداوند سما به آنها اعلام کرد، مؤمنان بعضی بر بعضی ولایت دارند و خوشا به حال کسی که ولایت خدا، ولایت پیامبر خدا، ولایت اولی‌الامر، ولایت فقیه و ولایت مؤمنان را پذیرفتند و در رکاب بقیة‌الله قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: تقویت یاقوتیان، مؤمنان، صالحان و تحقق وعده الهی با بیانات مختلف در آیات قرآن کریم آمده است و خداوند به ما روح‌اللهی عنایت کرد که او آمد و ملت ایران را در سایه‌سار نور خورشید ولایت و قرآن کریم، به اوج و عظمت رساند. شوکتی به ایرانیان داد که هم خود او به کمال رسید و هم یاران او سعادتمند شدند.
فرازی‌نیا با اشاره به روایات اهل بیت(ع) در مورد قیام امام خمینی(ره)، اظهار کرد: خداوند به ملت ایران روح‌اللهی عنایت کرد که در قالب عشق صادقانه و خالصانه ملت ایران در رکاب او قرار گرفتند و این ملت افتخار می‌کند که حزب‌الله و پیرو روح‌الله است.

انقلاب ما انفجار نور بود

مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند «تمام مقصد ما مکتب ما است و ما دنبال تحقق آرمان‌های قرآن و اسلام هستیم»، گفت: وقتی که مردم ما به میدان آمدند و پرچم اسلام را بالا گرفتند و پیروز شدند، امام خمینی(ره) فرمودند که انقلاب ما انفجار نور بود، این نوری بود که در دل مؤمنان وجود داشت و دنیا را روشن کرد.
وی یادآور شد: دلیل انقلاب ما زمینه‌سازی ظهور انقلاب جهانی امام زمان(عج) است و این وعده‌های صادق است که بر زبان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی جاری شده و می‌شود.
فرازی‌نیا افزود: ملت ایران به برکت خون شهدا، به برکت مجاهدت‌های مجاهدانی بزرگ همچون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سرافراز است؛ مجاهدت‌های ۴۰ ساله و اخلاص و ایمان قاسم سلیمانی او را محبوب دل‌ها کرد و او سردار دل‌ها شد. این نظام اسلامی، این مجاهدان و این رهبر معظم انقلاب اسلامی ان‌شاءالله پرچم انقلاب ما را به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) پیوند خواهد داد.
تلاوت قرآن، سخنرانی حجت‌الاسلام بهمنی، امام جمعه شهر شاندیز، پخش کلیپ رشادت‌های سردار سلیمانی، اجرای گروه سرود نوجوانان «آوای انتظار»، شعرخوانی و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha