محفل نورانی قرآن‌کریم با حضور قاری بین‌المللی در ملایر برگزار شد
کد خبر: 3879069
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

محفل نورانی قرآن‌کریم با حضور قاری بین‌المللی در ملایر برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم با حضور سید جواد حسینی قاری بین‌المللی قرآن کریم در جوار حرم مطهر امامزاده عبدالله ملایر برگزار شد.

محفل نورانی قرآن‌کریم با حضور قاری بین‌المللی در ملایر برگزار شدبه گزارش ایکنا از همدان شهرستان ملایر شهر واقفان خیراندیش و حافظان وقاریان قرآن کریم هم‌زمان با ولادت سراسر نور کوثر هستی حضرت فاطمه الزهرا (س)میزبان نابغه قرآنی جهان اسلام بود.
محفل انس با قرآن کریم با حضور سید جواد حسینی قاری بین‌المللی قرآن کریم شب گذشته 26 بهمن‌ماه ، همزمان با شام ولادت حضرت فاطمه صدیقه (س) در جوار حرم مطهر امامزاده عبدالله ملایر برگزار شد. اجرای برنامه‌های این محفل نورانی بر عهده احسان بیات قاری برجسته ملایری بود.
در ابتدای این مراسم که با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از بانوان و آقایان ملایری برگزار شد، غلامرضا فارسی از قرا کشوری و قاری برجسته ملایری آیاتی را از سوره نور تلاوت را کرد.
در ادامه حجت‌الاسلام حسنعلی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان در این محفل نورانی به عظمت و جایگاه قرآن اشاره کرد.
وی انس با قرآن را بهترین برنامه انسان‌سازی دانست و گفت: حرکت در مسیر قرآن سعادت و خوشبختی را برای دنیا و آخرت رقم می‌زند.
بخش سوم برنامه سخنرانی و بیان تفسیر استاد احمد ابوالقاسمی سخنران مدعو از قم و عضو مجلس خبرگان رهبری بود.
مفسر بزرگ قرآن کریم به تفسیر آیات تلاوت شده سوره طه پرداختند.
این مفسر بزرگ قرآن کریم با اشاره به جایگاه و عظمت قرآن کریم، قرآن را کتاب خدا و بزرگ‌ترین و بهترین راهنمای بشریت دانست و افزود: هر کس در این مسیر قدم بردارد به سعادت می‌رسد.
ابوالقاسمی در ادامه بابیان اینکه مهم‌تر از تلاوت و خواندن قرآن عمل به دستورات این کتاب آسمنانی است، گفت: راه قرآن راه حق است وکسانی که به دنبال حق و حقیقت‌اند به دستورات این کتاب آسمانی عمل می‌کنند.
وی در ادامه به تأثیر و برکت قرآن در زندگی شخصی و اجتماعی افراد اشاره کرد و گفت: هرکسی که به سمت قرآن رفته آثار و برکت آن را در زندگی دیده و مهم‌ترین برکت قرآن سعادتمند شدن است.
وی در ادامه به مسئله مهم انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخاب اصلح در انتخابات امری مهم است و باید با توجه به فرمایشات رهبری در خصوص انتخاب اصلح فردی را برگزینیم که مصلحت مردم و کشور و نظام را مدنظر داشته باشد.
وی تأکید کرد: یک انتخاب درست می‌تواند آینده خوبی را برای کشور رقم بزند و مجلس قوی داشته باشیم.
ابوالقاسمی همچنین به جایگاه شهید و درجه شهدا از منظر قرآن اشاره کرد و گفت: والاترین درجه مرگ شهادت است و شهدا در نزد خدا از جایگاهی ویژه برخوردارند، کسانی که با شهید مأنوس بوده از ثواب و اجر برخوردار هستند، راهی که شهدا رفتند راه عزت و حقیقت بود و بر همه ما وظیفه است تا در امتداد مسیر شهدا حرکت کنیم.
پژمان جعفری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز در حاشیه این محفل نورانی در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در طول سال گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برگزاری جلسات محافل و مسابقات قرآن کریم است.
وی با اشاره به برگزاری ۱۲ محفل انس با قرآن در سال جاری توسط این اداره گفت: پنج محفل به همت اداره اوقاف و هفت محفل نیز به‌صورت مشارکتی تاکنون در این شهرستان برگزار شده است.
جعفری با اشاره به برگزاری این محفل نورانی گفت: تمام هزینه‌های این مراسم از محل نیت واقف و متولی برگزاری آن نیز اداره اوقاف و امور خیریه بوده است.
وی با اشاره به استقبال پرشور مردم از این محفل نورانی گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و جذب بیشتر جوانان به این کتاب هدایتگر و آسمانی شاهد برگزاری بیشتر چنین برنامه‌هایی در شهرستان باشیم.
در ادامه برنامه تلاوت زیبای قاری بین‌المللی سید جواد حسینی بود که با آیاتی از سوره طه و علق مستمعین را به وجد آورد .
حسن ختام برنامه همه مستمعین و میهمانان، میهمان سفره قرآن بودند پذیرایی و اطعام دهی از طرف درآمدهای واقفان خیراندیش و اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بود.

انتهای پیام
captcha