کارنامه قرآنی اوقاف طرقبه شاندیز در سال 98 + عکس
کد خبر: 3882524
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

کارنامه قرآنی اوقاف طرقبه شاندیز در سال 98 + عکس

اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز با کمک نقدی ۳۶۰ میلیون ریالی در حمایت از برنامه‌های قرآنی، 16 محفل انس با قرآن کریم در مناسبت‌های مختلف سال 98 برگزار کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به همت بخش فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امورخیریه طرقبه شاندیز از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، ۱۶ محفل معنوی انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز کشوری و برتر بین‌المللی در مناسبت‌های مختلف و شاخص از جمله دهه وقف، دهه کرامت، دهه فجر، ماه مبارک رمضان و هفته گرامیداشت نیروی انتظامی برگزار شده است.

علاوه بر آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع)، مساجد صاحب‌الزمان(عج)، قمر بنی هاشم(ع)، جامع حصار، جاغرق، نوچاه، طرقدر و دارالقرآن اوقاف در طرقبه، و مساجد روستای چهارفصل، مسکن مهر، ناظریه و صاحب‌الزمان(عج) شاندیز از جمله مکان‌های میزبان محافل معنوی انس با قرآن بودند.

آقایان شاکرنژاد، لعل اول، علیزاده، خاکپور، حسینی، جعفری، پنجه و بیژنی از جمله قاریان ممتاز کشوری و برتر بین‌المللی هستند که در این محافل قرآنی تلاوت داشته‌اند.

همچنین در ایام سال 98 علاوه بر این محافل قرآنی، چهار مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم ویژه بانوان و آقایان در جوار آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) و مسجد صاحب‌الزمان(عج) شاندیز برگزار شد.

حمایت‌های مالی در برگزاری محافل و مسابقات قرآنی همراه با اهدای جوایز ویژه دانش‌آموزان مدارس شهرستان طرقبه شاندیز، اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در جوار بارگاه مطهر امامزادگان یاسر و ناصر(ع) و برگزاری کلاس‌های تخصصی قرآن کریم در روستای چاه خاصه شاندیز از جمله برنامه‌های قرآنی برگزار شده از سوی اداره اوقاف و امورخیریه طرقبه شاندیز در سال ۹۸ است.

حمایت و مساعدت به برگزاری محافل قرآنی در بخشی از شهرستان‌های خراسان رضوی، اهدای جوایز به افتخارآفرینان قرآنی خراسان رضوی و برترین‌های مسابقات قرآنی در بخشی از شهرستان‌ها، تقدیر و تجلیل از حافظان، مربیان و قرآن‌آموزان طرقبه شاندیز از دیگر برنامه‌های قرآنی بخش فرهنگی اجتماعی اوقاف طرقبه شاندیز است. همچنین با حمایت این اداره جلسات تفسیر قرآن کریم توسط روحانیون در مساجد شهرستان برگزار شد.
 
یادآور می‌شود، هزینه‌ها و کمک‌های مالی به برگزاری محافل، جلسات و برنامه‌های قرآنی از محل اجرای نیت موقوفه قرآنی «محمد ناصرخان ظهیرالدوله» یکی از بزرگ‌ترین موقوفات قرآنی خراسان رضوی، واقع در بخش شاندیز تأمین شده است‌، که این موقوفه با نیت قرآن‌خوانی و حمایت از برنامه‌های قرآنی بدون قید زمان و مکان وقف شده است.
 

اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha