تمهیدات بقاع متبرکه تربت حیدریه در جلوگیری از شیوع کرونا + عکس
کد خبر: 3882534
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

تمهیدات بقاع متبرکه تربت حیدریه در جلوگیری از شیوع کرونا + عکس

به همت بخش فرهنگی ــ اجتماعی اداره اوقاف و امورخیریه تربت حیدریه، اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با شیوع ویروس کرونا در بقاع متبرکه شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات اجرا می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ طی نامه‌ ابلاغی بخش فرهنگی ــ اجتماعی اداره اوقاف و امورخیریه تربت حیدریه به بقاع متبرکه شهرستان‌های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه، تمهیدات و تدابیر لازم جهت جلوگیری از انتشار و شیوع «ویروس کرونا» در اماکن عمومی و به‌ویژه بقاع متبرکه و امامزادگان اعلام شد.

طی این ابلاغیه درب‌های ورودی و خروجی، دستگیره‌های ضریح مطهر، جامهری‌ها، سرویس‌های بهداشتی، زائرسراها و کلیه سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند به‌طور دائم در بازه‌های زمانی مناسب ضدعفونی می‌شوند.

برای نگهداری از کفش‌های زائران از کفشداری‌های بقعه به‌جای کیسه‌های کفش استفاده می‌شود، و در صورت عدم وجود کفشداری نسبت به ضدعفونی کردن کیسه‌های کفش اقدام می‌شود. همچنین کتب ادعیه، کتابخانه‌های با قفسه باز و دفاتر امانات بقاع متبرکه ضدعفونی می‌شوند.

از توزیع هرگونه غذای نذری و نذورات فاقد بسته‌بندی بهداشتی در این بقاع متبرکه تا زمان اعلام رفع خطر آلودگی، جلوگیری می‌شود.

اقلام بهداشتی همچون ماسک و ژل ضد‌عفونی کننده به‌صورت رایگان در دسترس زائران قرار می‌گیرد.

همچنین از ظرفیت‌های تبلیغات محیطی بقاع متبرکه این شهرستان‌ها، به‌منظور آگاهی‌بخشی عمومی به زائران مجاوران در جهت کاهش و جلو‌گیری از انتشار این بیماری استفاده می‌شود.
 
اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha