برپایی جشنواره سراسری تئاتر آیات در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3890664
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

برپایی جشنواره سراسری تئاتر آیات در خراسان‌شمالی

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با اشاره به برپایی جشنواره سراسری تئاتر آیات در استان دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی این اداره کل را تشریح کرد.

برپایی جشنواره سراسری تئاتر آیات در خراسان‌شمالی

ابوالحسن حیدری، سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در سال جاری برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره سراسری تئاتر آیات به عنوان شاخص ترین برنامه سال استان در بخش هنر دینی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تجلیل از ۲۰ هنرمند و پیشکسوت موسیقی مقامی استان، بزرگداشت و تصویرسازی شهدای هنرمند شهرستان گرمه همانند آثار، زندگی نامه، وصیت نامه از اهم برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

حیدری راه اندازی نگارخانه مجازی و ارایه آثار تجسمی با موضوع انقلاب اسلامی، خوشنویسی وصیت نامه شهدا توسط هنرمندان خوشنویسی استان و مساعدت گروه‌های نمایشی که در یک سال گذشته تولیدات نمایشی با موضوع ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی داشتند را از جمله برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی نام برد.

وی معرفی و تجلیل از خانواده شهید خبرنگار شهید امانی در شیروان، معرفی آثار شهید حمیدی زاده شهید مدافع حرم را نیز از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

حیدری حمایت از ناشران برای انتشار کتاب‌هایی با موضوعات هنر انقلاب اسلامی با عنوان هنر متعد، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها برای انعکاس اخبار،برگزاری برنامه‌هایی به مناسبت بزرگداشت حاج داراب بدخشان شاعر آیینی استان معرفی کتب ایشان، تولید محتوای شعر و داستان با موضوع هنر انقلاب اسلامی توسط شاعران و داستان نویسان و معرفی کتاب‌های فاخر در این حوزه را از دیگر برنامه‌ها نام برد.

یادآور می‌شود که در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۲۰ فروردین ماه سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

انتهای پیام
captcha