جامعه از نیروی جوان استفاده کند
کد خبر: 3891038
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

جامعه از نیروی جوان استفاده کند

استاندار کرمان با بیان اینکه جامعه باید از نیروی جوان استفاده کند، افزود: خدمت‌رسانی به مردم برای خود جوانان هم ارزشمند است و برای آن‌ها زمینه کسب تجربه را فراهم می‌کند.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدائی، استاندار، امروز یکشنبه، 24 فروردین‌ماه در گفت‌وگوی ویدئوکنفرانسی با جوانان استان با تبریک سال نو گفت: اینکه سمن‌هایی از جوانان داشته باشیم و با هم برای خدمت به مردم کار کنند بسیار ارزشمند است و به توسعه جامعه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه جامعه باید از نیروی جوان استفاده کند، افزود: خدمت‌رسانی به مردم برای خود جوانان هم ارزشمند است و برای آن‌ها زمینه کسب تجربه را فراهم می‌کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه توسعه سمن‌های جوانان و افزایش آن‌ها را مورد توجه قرار خواهیم داد، گفت: آمادگی داریم به فعالیت‌های آن‌ها کمک کنیم و وظیفه خودمان می‌دانیم تا در چارچوب امکانات و اختیارات به آن‌ها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه سمن‌ها به نفع جامعه و مردم بوده؛ چرا که فعالیت‌های آن‌ها در راستای رفع مشکلات مردم است، اظهار کرد: اگر بتوانیم بعد از قطع زنجیره کرونا در استان جلساتی با جوانان داشته باشیم، نظرات آن‌ها را بشنویم و تبادل نظری انجام شود بسیار مفید خواهد بود.

فدائی افزود: دولت برنامه‌هایی برای جبران خسارات اقتصادی کرونا دارد و ما منتظر هستیم. نخستین نشست ستاد پساکرونا استان کرمان تشکیل و مشکلات بررسی شده است.

وی با بیان اینکه در این ستاد از مجموعه قوا و نمایندگان ارکان نظام عضو هستند، ادامه داد: دو کارگروه ذیل این ستاد تشکیل شده است که یک کارگروه بررسی خسارات را انجام می‌دهد و کارگروه دوم برای جذب منابع و جبران خسارات تلاش خواهد کرد.

استاندار کرمان با ذکر این نکته که استفاده از منابع و ظرفیت‌های استانی را در ابتدا پیگیری خواهیم کرد، گفت: در استان کرمان ظرفیت‌های بزرگی وجود دارد که باید در کنار امکانات دولت برای رفع مشکلات مردم استفاده شود.

وی با بیان اینکه از اول سال مشکلات زیادی داشتیم که با همفکری و همدلی پشت سر گذاشته‌ایم و امیدواریم این همفکری و همدلی ادامه داشته باشد، ادامه داد: جلسات استان کرمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکیل می‌شود.

فدائی گفت: نشست‌هایی مانند ستاد کرونا، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و نشست ستاد تنظیم بازار استان نیز تاکنون به طور منظم تشکیل شده است، تمام بنگاه‌های اقتصادی استان نیز پای کار هستند و باید به مسئولیت اجتماعی خودشان عمل کنند همانگونه که تاکنون عمل کردند و جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه در سال جدید نیز منابعی برای اشتغالزایی به‌ویژه مشاغل خرد و کوچک داریم و آمادگی داریم برای طرح‌های خوب در اختیار جوانان بگذاریم، افزود: دلایلی مختلفی برای عدم استفاده جوانان در پست‌ها و مشاغل دولتی وجود دارد اما فعالیت جوانان تنها در ادارات دولتی نیست.

استاندار کرمان با تصریح اینکه ظرفیت‌های استان زیاد است و می‌توان در بخش‌های مختلف از جوانان، فکر و اندیشه آن‌ها و نیروی جوانی استفاده کنیم، گفت: در بعضی مواقع دلایل قانع کننده‌ای برای عدم استفاده از جوانان وجود دارد که باید بررسی شده و نمی‌توان کلی صحبت کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه خودمان می‌دانیم که امکانات را برای فعالیت جوانان فراهم کنیم، گفت: در حوزه معاونت سیاسی اجتماعی از اندیشه جوانان و دانشگاهیان استان کرمان استفاده می‌شود و تأکید می‌کنیم بیشتر از جوانان استفاده شود.

فدائی با اشاره به اینکه بعضی از جوانان پیشنهادات خود را به‌صورت پیامکی ارسال می‌کنند که به دستگاه‌های مورد نظر برای پیگیری ارجاع داده می‌شود و ما مشکلی از این بابت نداریم، افزود: آمادگی حضور نماینده جوانان در جلسات مختلف را داریم و می‌توانیم از پیشنهادات آن‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اگر جوانی طرح خود را با جدیت پیگیری کند حتماً به نتیجه خواهد رسید، تأکید کرد: اصل موفقیت جدیت و پشتکار است و جوانان باید به توان و نیروی جوانی خود باور و اعتقاد داشته باشند و به‌ سادگی خسته و دلسرد نشوند.

انتهای پیام
captcha