واکنش انصارالله یمن به درخواست سازمان ملل مبنی بر پذیرش آتش‌بس
کد خبر: 3891071
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

واکنش انصارالله یمن به درخواست سازمان ملل مبنی بر پذیرش آتش‌بس

«محمدعلی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن، با ارسال نامه‌ای به «مارتین گریفیث»، فرستاده سازمان ملل به یمن، بر تمایل خود برای ایجاد صلح تأکید کرد.

واکنش انصارالله به درخواست گریفیث مبنی بر پذیرش آتش بسبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المیادین، «محمدعلی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن، شنبه، 23 فروردین ماه، با ارسال نامه‌ای به مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن، ابراز کرد: باید تعهدات آتش‌بس در نشستی که او در حال حاضر برای آن تدارک می‌بیند به امضا برسد و رسماً اعلام شود.

وی در این نامه بر تمایل خود برای دستیابی به صلح حقیقی تأکید کرد. 

مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن، از ارائه پیشنهاد جدید به دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و جنبش انصارالله در راستای طرح صلح خبر داد.

وی از طرف‌های درگیر در این کشور خواست که پیشنهادهای ارائه شده درباره آتش‌بس را بدون تأخیر بپذیرند و مذاکرات را با هدف پایان جنگ در یمن از سر بگیرند.

پیش از این محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن، نیز در گفت‌و‌گو با المیادین تصریح کرد:  خسارت‌های محاصره یمن از عملیات نظامی بیشتر است. اگر لغو محاصره یمن در هر طرح یا ابتکار آتش‌بسی مطرح نشود، محاصره را به اقدامی مشروع تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha