حماس: «الجمهوریه» به دلیل کاریکاتور توهین‌آمیز به فلسطین عذرخواهی کند
کد خبر: 3891796
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

حماس: «الجمهوریه» به دلیل کاریکاتور توهین‌آمیز به فلسطین عذرخواهی کند

جنبش حماس به کاریکاتور توهین‌آمیز روزنامه «الجمهوریه» لبنان به مردم فلسطین واکنش نشان داد و «رأفت مره»، رئیس دفتر خارجی بخش اطلاع‌رسانی این جنبش، عذرخواهی رسمی و فوری را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه خبری palinfo.com، رأفت مره در پیامی به مسئولان رسانه‌ای لبنان به کاریکاتور توهین‌آمیز روزنامه الجمهوریه به مردم فلسطین اعتراض کرد.

این کاریکاتور به مناسبت سالگرد جنگ داخلی لبنان (۱۳ أوریل ۱۹۷۵) منتشر شد و تصویری از یک فلسطینی را نشان می‌داد که چفیه دارد و ویروس کرونا در کنار آن به تصویر کشیده شده و فلسطینی‌ها را شبیه ویروس کرونا توصیف کرده بود.

مره در پیام خود شخصیت‌های لبنانی از جمله «منال عبدالصمد»، وزیر اطلاع‌رسانی؛ «عبدالهادی محفوظ»، رئیس شورای ملی رسانه‌های سمعی و بصری؛ «عونی الکعکی»، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران و «ژوزف قصیفی»، از دیگر فعالان رسانه‌ای لبنان، را مورد خطاب قرار داد.

وی کاریکاتور الجمهوریه را نژادپرستی و نفرت‌پراکنی دانست و گفت: این کاریکاتور اهانت به شخصیت فلسطینی‌ها، تاریخ و هویت مردم فلسطین تلقی می‌شود و قوانین و منشور روزنامه‌نگاری، اخلاق حرفه‌ای و قوانین بین‌المللی نقض شده است.

مره با اشاره به اینکه این تصویر می‌تواند نفرت‌ها، اختلاف‌نظرها و خاطرات دردناکی را از گذشته زنده کند، از مقامات لبنانی خواست که این کاریکاتور را محکوم کنند.

انتهای پیام
captcha