برگزاری مسابقه قرآنی «نصر» در همدان
کد خبر: 3892425
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹

برگزاری مسابقه قرآنی «نصر» در همدان

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه این مجموعه همزمان با ماه مبارک رمضان چند برنامه شاخص در دستور کار خود دارد، از برگزاری مسابقه بزرگ «نصر» در استان خبر داد.

برگزاری مسابقه قرآنی «نصر» در همدانیوسف سعیدی، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه همزمان با ماه مبارک رمضان چند برنامه شاخص در دستور کار خود دارد.
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه برنامه‌های این مجموعه در فضای مجازی برگزار خواهد شد، افزود: اجرای طرح «جزء 30 قرآن کریم» یکی از برنامه‌های ماه مبارک رمضان است که طی آن هر روز یک صفحه از قرآن در شبکه مجازی درج و دانش‌آموزان آن را تلاوت می‌کنند.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه در ماه رمضان، «هر خانه یک دارالقرآن» است که این طرح همزمان با آغاز ماه مبارک با همکاری مدیریت مراکز دارالقرآن و کانون‌های فرهنگی و تربیتی ادارات تابع اجرا می‌شود.
سعیدی ابراز کرد: در این طرح دانش‌آموزان به همراه خانواده‌های خود روزانه در منزل قرائت یک جزء قرآن را خواهند داشت گفتنی است هر اداره در نظر دارد با ایجاد یک گروه تبلیغی و اجتماعی در پیام رسان‌های ایرانی به رصد اجرای طرح‌های ماه مبارک بپردازد.
وی از برگزاری مسابقه بزرگ «نصر» در استان خبر داد و گفت: در این طرح دانش‌آموزان تلاوت‌های خود را با تقلید از 4 قاری مطرح قرآن،شامل استاد مصطفی اسماعیل، شحات محمد انور، عبدالباسط و منشاوی ضبط و در پیام رسان اجتماعی (متعاقبا اعلام خواهد شد) بارگذاری کنند که در پایان به بهترین تلاوت‌ها هدایای اهدا خواهد شد.
معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: یکی دیگر از طرح‌های این مجموعه که همزمان با آغاز شیوع کرونا در حال اجرا در سطح استان است، طرح « یک زنگ، یک زندگی» است که در آن مشاوران این مجموعه به یاری دانش آموزان می‌شتابند.
سعیدی ادامه داد: در این طرح 50 نفر از مشاوران مجرب در مراکز مشاوره آموزش و پرورش همدان و مناطق تابع آماده پاسخ گویی و ارائه مشاوره در حوزه کاهش استرس و اضطراب ناشی از کرونا، هدایت‌های تحصیلی و آموزشی و ... به دانش آموزان هستند که تا کنون 1279 تماس با این مراکز برقرار شده است.
وی گفت: طرح «خوانش قصه‌های قرآنی»، یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه در ماه مبارک است که طی آن، اولیا هر روز یکی از قصه‌های ائمه اطهار(ع) را از منابع امام‌شناسی درج شده در کانال انتخاب و برای فرزندان(دانش‌آموزان) خود می‌خوانند که این خود در ترویج سیره معصومین و ائمه اطهار در میان دانش آموزان نقش مهمی دارد.
سعیدی گفت: مسابقات قرآن در مرحله استانی نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد که اطلاعات کامل تر متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha