چهار وقف جدید در «تربت حیدریه» به ثبت رسید
کد خبر: 3892888
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

چهار وقف جدید در «تربت حیدریه» به ثبت رسید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه گفت: چهار وقف جدید با نیات امور علمی، فرهنگی و رفاهی دانش‌آموزان، خانه عالم، هزینه‌های جاری مسجد و رد مظالم و تعزیه‌داری حضرت زهرا(س) در شهرستان‌های تربت حیدریه و زاوه به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام جعفر نوائیان سررود، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، چهار وقف جدید به ارزش بیش از دو میلیارد و 650 میلیون ریال در شهرستان‌های تربت حیدریه و زاوه به ثبت رسید.

وی با اشاره به نیات این وقف‌ها، تصریح کرد: امور علمی، فرهنگی و رفاهی دانش‌آموزان مجموعه «سحاب دانش»، هزینه‌های جاری مسجد و رد مظالم، خانه عالم و تعزیه حضرت زهرا(س) از جمله نیات وقف‌های جدید است.

حجت‌الاسلام نوائیان سررود، با اشاره به اینکه وقف‌ها در ایام ماه مبارک شعبان انجام شده است، بیان کرد: علیرضا منصوری، واقف نیک‌اندیش، شش دانگ یک قطعه زمین به مساحت 163 متر مربع در تربت حیدریه را به ارزش دو میلیارد ریال جهت امور علمی، فرهنگی و رفاهی دانش‌آموزان مجموعه «سحاب دانش» وقف کرد.

وی در ادامه افزود: خیر نیک اندیش، مرادعلی شیبانی، یک باب منزل مسکونی به مساحت 210 متر مربع به ارزش 400 میلیون ریال را در بخش زاوه روستای پطرو، جهت استفاده خانه عالم وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه با اشاره به دو وقف دیگر در این شهرستان، اظهار کرد: علیرضا مولویان، واقف نیک‌اندیش تربت حیدریه نیز یک دربند مغازه به ارزش 250 میلیون ریال را جهت هزینه‌های جاری مسجد و رد مظالم و علی بهلولی، خیر نیک‌اندیش از بخش زاوه روستای صفی‌آباد نیز تعداد 502 سهم از سهام شرکت تعاونی «توسعه منطقه‌ای» این شهرستان را جهت تعزیه‌داری حضرت زهرا(س) و رد مظالم وقف کردند.

اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha