اعدام‌های عربستان در سال گذشته بی‌سابقه بود
کد خبر: 3893094
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
عفو بین‌الملل:

اعدام‌های عربستان در سال گذشته بی‌سابقه بود

عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: سال گذشته تعداد موارد اعدامی در عربستان افزایش بی‌سابقه‌ای داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، طبق گزارش عفو بین‌الملل، عربستان سال گذشته 184 نفر را اعدام کرد. این بالاترین تعدادی است که این سازمان حقوق بشری تاكنون در یک سال از یک كشور ثبت كرده است.
 
عفو بین‌الملل در گزارش خود از اعدام‌ها در سطح جهان، که امروز سه‌شنبه (دوم اردیبهشت) منتشر شد، اعلام کرد: عربستان سعودی مجازات اعدام را افزایش داده، در صورتی که دیگر کشورها از جمله در منطقه آسیا و اقیانوسیه شاهد کاهش اعدام‌ها بوده‌اند.
 
عربستان سعودی سال گذشته میلادی 178 مرد و شش زن را اعدام کرد که بیش از نیمی از آنها تبعه خارجی بودند. این رقم در سال پیش از آن 149 نفر بود. همچنین بیشتر اعدام‌ها مربوط به جرایم مواد مخدر و قتل بوده است.
 
کلر الگار، مدیر ارشد تحقیقات، تبلیغات و سیاستگذاری سازمان عفو بین‌الملل، گفت: استفاده روزافزون از مجازات اعدام در عربستان سعودی به عنوان سلاحی علیه مخالفان سیاسی، روندی نگران‌کننده است.
 
این سازمان مدارک مربوط به افزایش مجازات اعدام علیه اقلیت شیعه عربستان را جمع‌آوری کرده است. همچنین در 23 آوریل 2019، 37 نفر در عربستان اعدام شدند كه 32 نفر از آنها مردان شیعه بودند و براساس اعترافات دروغین ناشی از شكنجه، در دادگاه به فعالیت تروریستی متهم شده بودند.
انتهای پیام
captcha