ایجاد ۹۰۰۰ شغل توسط بنیاد برکت در لرستان
کد خبر: 3893276
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

ایجاد ۹۰۰۰ شغل توسط بنیاد برکت در لرستان

استاندار لرستان گفت: حدود سه هزار طرح مشتمل بر ۹ هزار شغل در سال ۹۹ توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایجاد خواهد شد.

ایجاد 9000 شغل توسط بنیاد برکت در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، موسی خادمی، استاندار، شامگاه سه‎شنبه، دوم اردیبهشت‌ماه، در نشست ویدئو کنفرانسی رزمایش همدلی برکت که با حضور آیت‎الله محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و به ریاست مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انجام پذیرفت با تقدیر از اقدامات ارزشمند ستاد اجرایی و بنیاد برکت، گفت: انصافاً این نهاد در مواقع عادی و بحران به کمک مردم و مسئولان شتافته و خوشحالیم که این برنامه جهت مهم‌ترین مشکل اقتصادی کشور یعنی بیکاری در حال شکل‎گیری است.

وی تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان لرستان حدود چهار هزار و ۵۰۳ طرح با اعتباری معادل ۴۰۰ میلیارد تومان، زمینه اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم حدود ۱۳ هزار و ۵۰۹ نفر را فراهم آورده است که این کاری ارزشمند است و در ۹ شهرستان استان در حال انجام است.

خادمی با تمجید از نوع اجرای این طرح‌ها گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های اجتماع محوری که در این برنامه‌ها به چشم می‌خورد، روش و شیوه اجرای این طرح‌هاست که خروجی آن‌ها توسعه‌گرا و پایدار است و منجر به ایجاد شغل می‌شود و تاکنون با درصد بالایی بدون انحراف جواب داده است.

استاندار لرستان به بخش دیگری از فعالیت‌های ستاد اجرایی اشاره کرد و گفت: در جریان سیل فروردین ۹۸ کمک‌هایی به استان لرستان انجام شد از جمله اهدای بسته ۱۰ هزار تایی لوازم خانگی، کمک‌های نقدی در حوزه کشاورزی و کمک‌های نقدی به افراد و تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان مناطق محروم، ایجاد یک مرکز درمان ناباروری در استان لرستان، تأسیس ۵۲ واحد اورژانس و واحد بهداشتی. احداث ۳۰ باب مدرسه و ۶۳ مسجد حاصل تفاهم‌نامه با این نهاد در سال‌های گذشته است.

وی در ادامه به فعالیت‌های دیگر ستاد اجرایی در شهرستان‌های محروم دلفان و کوهدشت اشاره کرد و گفت در این دو شهرستان بخشی از هزینه‌ها به منظور پیشرفت و آبادانی در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال ۹۹ نیز بتوانیم سهم مناسبی از این طرح‌ها را برای استان لرستان اختصاص دهیم و بتوانیم بخشی از مشکل بیکاری را در لرستان حل کنیم که در این زمینه حدود ۳ هزار طرح مشتمل بر ۹ هزار شغل در سال جاری توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایجاد خواهد شد.

خادمی در رابطه با جبران خسارت‎های کرونا، گفت: سهم مناسبی از یک میلیون بسته توسط ستاد اجرایی به لرستان اختصاص یافته که از روز پنجشنبه توزیع آنها بین افراد متضرر از کرونا آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha