تحقق راهبردها منتج به اتقان آراء می‌شود
کد خبر: 3893703
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹

تحقق راهبردها منتج به اتقان آراء می‌شود

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: تحقق راهبردهای رئیس قوه قضاییه منتج به اتقان آراء می‌شود، کاهش ورودی بی‌شک به کاهش آمار زندانیان می‌انجامد، با محقق شدن کاهش ورودی به دستگاه قضا مشکل اطاله دادرسی هم رفع می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، امروز، چهارم اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان هم بیان کرد: حضور آیت‌الله دری نجف‌آبادی در استان و تخصص وی در زمینه‌های مختلف یکی از امتیازهای استان است که بنده هم در بدو ورود دغدغه‌های امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان را به عنوان راهنما مورد استفاده قرار می‌دهم.

وی تصریح کرد: تغییر و تحول در مدیریت طبیعی است، اما آنچه مد نظر بوده تغییر در نگرش، باور و عملکرد است و نه تغییر در نیروی انسانی، با نگاه تحولی که بعد از تغییر در مدیریت ارشد دستگاه قضا اتفاق افتاده خوشبختانه شاهد بالا رفتن اعتماد و رضایت عمومی هستیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بااشاره به این نکته که تاکید رئیس قوه قضاییه به مدیران خواه در تمام مراحل کاری حرکت براساس نگاه تحولی است، خاطرنشان کرد: یکی از نگاه‌های تحولی ریاست قوه قضاییه، کاهش ورودی به دستگاه قضا بود، البته رئیس قوه قضاییه راهبردهای دیگری را هم بیان کرده است که اگر این راهبرد تحقق یابد بسیاری از راهبردهای دیگر ذیل آن قرار خواهد گرفت.

وی با ابراز خرسندی از این مطلب که تحقق راهبردها منتج به اتقان آراء می‌شود، ادامه داد: کاهش ورودی بی‌شک به کاهش آمار زندانیان می‌انجامد، آزادی زندانیان در دنیایی که شعار حقوی بشر آن گوش دنیا را کر کرده است اقدام خوبی بود. با محقق شدن کاهش ورودی به دستگاه قضا مشکل اطاله دادرسی هم رفع می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: سعی می‌شود پرونده‌های معوق به پایین‌ترین سطح برسد، همچنین سعی می‌شود جو وفق و مدارا توسعه یافته و از ظرفیت شورای تأمین و شورای قضایی برای کاهش مشکلات استان استفاده شود. همچنین برای بهبود شرایط می توان از دادرسی الکترونیک و واحد انفورماتیک استفاده کرد.

وی لزوم توجه به منویات رهبری در تمام برهه‌های زمانی را مورد تأکید قرار داد و افزود: کلام مقام معظم رهبری نسخه شفابخش مشکلات است، اگر قصد داریم به مشکلاتی که کم هم نیست فائق شویم باید به کلام آن حضرت رهبری تکیه کنیم که اگر غیر از این باشد و شعار سال را مد نظر قرار ندهیم به امام زمان(عج) جفا کرده‌ایم، بنابراین باید نگاه به بیرون را کنار بگذاریم.

این مقام مسئول تصریح کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است که بحث تولید را در نام‌گذاری سال مد نظر دارند و بر آن تاکید می‌فرمایند، اما امسال در نامگذاری سال یک فاکتور را اعلام کردند و آن این بود که جهش تولید باید در زندگی مردم محسوس باشد.

موسوی تصریح کرد: افرادی که دارای نبوغ، استعداد، دانش و روحیه جهادی هستند شناسایی و از آنها استفاده می‌شود، استان مرکزی 230 قاضی از قضات خوب و پاک دست  کشور را داراست، سعی می‌کنیم وضعیتی را مهیا سازیم تا قضات این استان هم در استان مثمر ثمر باشند هم خیر آنها به استان‌های دیگر برسد.

انتهای پیام
captcha