نماز جمعه این هفته در سه نقطه چهارمحال‌وبختیاری اقامه می‌شود
کد خبر: 3897125
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

نماز جمعه این هفته در سه نقطه چهارمحال‌وبختیاری اقامه می‌شود

رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری مجدد نماز جمعه این هفته در سه شهر خانمیرزا، شلمزار و گهرو که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مناطق سفید اعلام شده‌اند، خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مرتضی احمدی، رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: با توجه به اعلام مناطق سفید از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، نماز جمعه این در سه نقطه سفید استان یعنی شهرهای خانمیرزا، شلمزار و گهرو مجددا اقامه می‌شود.

وی تأکید کرد: رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از سوی نمازگزاران و متولیان برگزاری نماز جمعه ضروری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا ملک‌محمدی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال‌وبختیاری نیز در خصوص  برگزاری نماز جماعت در مناطق سفید استان، به خبرنگار ایکنا گفت: از اوایل هفته جاری، نماز جماعت در مساجد دو شهرستان کیار و خانمیرزا و شهرها و روستاهای تابعه که مناطق سفید هستند، اقامه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در روزهای کرونایی دربِ هیچ مسجدی در استان به روی نمازگزاران بسته نبود، ادامه داد: در طول این مدت مساجد باز بودند و نمازگزاران به صورت فرادی به اقامه نماز می‌پرداختند.

حجت‌الاسلام ملک‌محمدی با بیان اینکه فعالیت مساجد در مناطق اعلام شده باید با رعایت «شیوه‌نامه بازگشایی مساجد در مناطق سفید کرونا» باشد، ادامه داد: این شیوه‌نامه از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شده است و بنا بر توصیه مقام معظم رهبری، دستورالعمل‌های این ستاد لازم‌الاجرا هستند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برخی مفاد این شیوه‌نامه، تصریح کرد: ضروری بودن استفاده از ماسک و دستکش، استفاده از مهر و تسبیح و چادر شخصی توسط نمازگزاران، استفاده از کیسه‌های یکبار مصرف شخصی برای نگهداری کفش و خودداری از توزیع غذا و نذورات از جمله موارد مهم این شیوه‌نامه هستند.

انتهای پیام
captcha