دومین جشنواره مجازی «خانه‌های بهشتی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3898375
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
از سوی مؤسسه مهر تابان مهدوی؛

دومین جشنواره مجازی «خانه‌های بهشتی» برگزار می‌شود

مدیر مؤسسه قرآن و عترت «مهر تابان مهدوی» از برگزاری دومین جشنواره مجازی «خانه‌های بهشتی» با موضوع قرآن و عترت ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد.

دومین جشنواره مجازی «خانه‌های بهشتی» برگزار می‌شود

حمیدرضا تاجی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت مهر تابان مهدوی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، درباره فعالیت‌های این مؤسسه در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: با تعطیلی مراکز مختلف در اسفندماه سال گذشته، همه کلاس‌های آموزش حضوری مؤسسه ما نیز تعطیل و بخش قابل توجهی از این آموزش‌ها به فضای مجازی منتقل شد. میزان استقبال فراگیران از آموزش‌های مجازی را خیلی نمی‌توان مورد ارزیابی قرار داد، چون همه افراد در موعد کلاس‌ها حاضر نمی‌شوند و با توجه به اینکه آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها نیز به صورت غیرحضوری انجام می‌شود، خانواده‌ها درگیر فضای مجازی هستند و ممکن است میان آموزش‌های مؤسسه با آموزش‌های مدارس تداخل زمانی ایجاد شود. معتقدم آموزش‌ها در فضای مجازی به لحاظ کیفی، 50 درصد افت می‌کند و از نظر کمی نیز فعالیت‌ها در فضای حقیقی را عینا نمی‌توان در فضای مجازی انجام داد. افراد بیشتر دوست دارند در فضای مجازی آزاد باشند و وبگردی کنند تا اینکه به یک‌سری الزامات در این فضا پایبند باشند. این نقطه ضعفی برای فضای مجازی است، ولی در شرایط فعلی، ابزار و گزینه دیگری وجود ندارد.

وی افزود: مؤسسه مهر تابان مهدوی هر سال به مناسبت نیمه شعبان جشن‌هایی برگزار می‌کرد که این جشن‌ها در سال جاری با عنوان اولین جشنواره مجازی خانه‌های بهشتی به فضای مجازی منتقل شد و در فضای اینستاگرام، مسابقات و جشن‌های خانگی ترتیب دادیم. این جشنواره، خانواده‌ها را تشویق می‌کرد تا در خانه‌های خود بمانند و جشن خانگی نیمه شعبان را برگزار کنند، به این صورت که پدرها تزئینات جشن را انجام دهند، مادرها کیک و شیرینی آماده کنند و بچه‌ها سرود و دکلمه بخوانند و نقاشی بکشند و نمونه جشن خود را برای مؤسسه بفرستند. ما این آثار را که حدود 500 اثر بود، در صفحه اینستاگرام بارگذاری کرده، آثار برگزیده را با رأی مردمی انتخاب و بخشی از جوایز را اهدا کردیم.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت مهر تابان مهدوی به رزمایش همدلی و کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: هم در نیمه شعبان و هم در ماه مبارک رمضان با جمع‌آوری کمک از میان اعضای مؤسسه، حدود 600 بسته غذایی و همچنین بسته‌های بهداشتی توزیع و چند هزار ماسک تولید شد. در نیمه شعبان نیز توزیع یک‌سری بسته‌‌های فرهنگی شامل کتاب، پرچم و ریسه برای تزئینات داخلی در منازل به عمل آمد.

تاجی اضافه کرد: برنامه ما در ماه مبارک رمضان، تولید یک‌سری محتواهای مجازی در حوزه‌های مختلف قرآنی و در قالب‌هایی مثل کلیپ، موشن گرافیک، دست‌نوشته و ... است که همچنان مشغول تولید آنها هستیم و تعدادی از این محتواها به مرحله انتشار رسیده است. از طرف دیگر، دومین جشنواره مجازی خانه‌های بهشتی برای ماه مبارک رمضان با موضوع قرآن و عترت طراحی و از دیروز فراخوان آن منتشر شده است. این جشنواره با سبک و سیاق جدیدی در فضای اینستاگرام برگزار می‌شود و شبیه برنامه عصر جدید است و افراد از داخل خانه‌های خود در این جشنواره شرکت کرده و تماشاگران نیز به آنها رای می‌دهند. بر اساس این طرح، افراد می‌توانند آثار خود در موضوعات قرآن و عترت را در پنج بخش تا 14 خردادماه سال جاری در یکی از شبکه‌های مجازی به شماره 09916684480 ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 34474463-031 و 34474469-031 تماس بگیرند.

وی افزود: در مرحله اول، این آثار از سوی داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و آثار برگزیده در صفحه اینستاگرام مؤسسه منتشر و با رای مردمی برای مرحله دوم و بالاتر انتخاب می‌شوند. در مرحله دوم و سوم، مسابقات به صورت زنده برگزار می‌شود و افراد باید فعالیت یا محصول تولیدی خود را به صورت زنده اجرا کنند. در مرحله نیمه نهایی نیز شرکت‌کنندگان به صورت حضوری در استودیویی که پیش‌بینی خواهیم کرد، فعالیت خود را اجرا می‌کنند و اجرای آنها همزمان به صورت زنده از اینستاگرام پخش می‌شود و علاقمندان به آنها رای می‌دهند.

مدیر موسسه قرآن و عترت مهر تابان مهدوی بیان کرد: آن دسته از اعضای مؤسسه که به کار تولید محتوا مشغول‌اند، تلاش کردند در این برهه که فعالیت‌های اجرایی مؤسسه کمتر است، برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای ادامه راه انجام دهند و در رابطه با برنامه‌های مخصوص کودک، نوجوان و بزرگسال در این ایام بازنگری‌هایی صورت گرفته است. به هر حال موسسات فرهنگی تحت الزاماتی به سمت فضای مجازی حرکت کردند و مؤسسه مهر تابان مهدوی نیز به صورت جدی‌تری به این فضا نگاه می‌کند، ولی همچنان فضای مجازی نیاز به توجه مراکز فرهنگی دارد و به شدت در زمینه محتواهای مناسب برای این فضا احساس خلأ می‌شود.

انتهای پیام
captcha