70 درصد رقبه‌های البرز کاربری کشاورزی دارند
کد خبر: 3898722
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

70 درصد رقبه‌های البرز کاربری کشاورزی دارند

مدیرکل اوقاف وامور خیریه البرز با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۳۵۳ رقبه در استان، گفت: ۷۰ درصد از این رقبه‌ها کاربری کشاورزی دارند.

70 درصد رقبه‌های البرز کاربری کشاورزی دارند

حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی، مدیرکل اوقاف البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: موقوفات و رقبات به دو نوع متصرفی و غیرمتصرفی مدیریت می‌شوند که مدیریت موقوفات متصرفی با اوقاف و مدیریت موقوفات غیرمتصرفی با یک متولی تعیین شده از سوی واقف است.
وی گفت: در استان البرز ۱۴۷۴ موقوفه وجود دارد که ۷۹۳ موقوفه منفعتی بوده و از محل آن درآمدزایی می‌شود که می‌توان به مراکز تجاری و اراضی کشاورزی اشاره کرد و ۶۸۱ موقوفه نیز انتفاعی بوده که کاربری‌هایی همچون مسجد، حسینیه و اماکن درمانی دارند.
این مسئول در خصوص به روزرسانی موقوفات متناسب با نیازهای جامعه، گفت: از دغدغه‌های سازمان اوقاف و اداره کل البرز جهت‌دهی به نیت واقفان است .
وی افزود: از دوران گذشته خود واقفین با نگاه بلند و بینش عمیقی که داشتند قبل از انجام وقف به نیازهای جامعه خود را توجه می‌کردند .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: در بعضی محل‌ها متناسب با نیا ها مراکز درمانی و بهداشتی ایجاد و با اجرای نیت‌های واقفان رفع نیاز می‌شد .
وی با اشاره به تنوع زیبایی‌ها در حوزه وقف، اضافه کرد: واقفان همیشه یک مرحله از تفکرات سیستمی و اداری جلو بودند و به خوبی مشکل را تشخیص می‌دادند و براساس نیت خیر خود اموالی را وقف و رفع نیاز می‌کردند .
دشتکی با بیان اینکه به روزرسانی موقوفات از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است، افزود: باید این نیت‌ها را در بحث موضوعات روز جامعه هدایت شود .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با تأکید برلزوم حمایت از پروژه‌های دانش‌بنیان با ابزار وقف، اضافه کرد: سازمان اوقاف هم باتوجه به منویات مقام معظم رهبری پیگیر این موضوع است و اداره کل هم در استان دنبال جهت‌دهی موقوفاتی در استان متناسب با نیازهای روز جامعه و مشکلاتی مثل تحریم‌ها است .
وی با اشاره به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در بحث مقابله با کرونا و تولید کیت‌های تشخیص و داروهای نوترکیب تصریح کرد: این‌ها نیازهایی است که در دستور کار استان وجود دارد .

انتهای پیام
captcha