85درصد کاروان‌های حج خراسان رضوی تکمیل است
کد خبر: 3898893
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

85درصد کاروان‌های حج خراسان رضوی تکمیل است

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه در صورت تعطیلی حج امسال اولویت اعزام حج آتی با ثبت‌نام کنندگان است از تکمیل شدن 85 درصد ظرفیت کاروان های استان خبر داد.

85درصد کاروان‌های حج خراسان رضوی تکمیل استجواد شاد، مدیر حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، ضمن تشریح عملیات حج 99 با اشاره به فراهم شدن بسترهای موردنیاز برای برگزاری حجی عزتمندانه اظهار کرد: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، به عنوان متولیان امور حج وزیارت با برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارشناسی شده مسیر انجام حجی روان را آماده ساخته و در ابعاد اجرایی و فرهنگی از آمادگی کامل برخوردار هستند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام از دارندگان اسناد حج تمتع در خراسان رضوی از بهمن‌ماه آغاز و با توجه به اینکه ظرفیت خوبی برای استان اختصاص داده شد و ودیعه‌گزاران ثبت‌نام خود را انجام دادند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی افزود: تاکنون 85درصد از ظرفیت استان تکمیل شده است و 15درصد ظرفیت خالی در کاروان‌ها داریم.

شاد عنوان کرد: از ودیعه‌گزاران با اولویت 31 تیرماه 86 که تاکنون موفق نشدند کاروان خود را انتخاب کنند، دعوت می‌شود با مراجعه به سامانه حج و زیارت نسبت به انتخاب کاروان خود اقدام کنند.

وی درخصوص انجام معاینات پزشکی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در این زمینه اعلام نمود به زودی معاینات زائران حج 99 آغاز خواهد شد و آموزش زائرین نیز در بستر فضای مجازی باید به بهترین نحو اجرایی شود.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی ابراز کرد: امید است با فراهم آوردن بستر اعزام امکان تشرف حجاج وجود داشته باشد اما باتوجه به شیوع ویروس کرونا اگر حج تعطیل شود، اولویت اعزام در سال آینده با کاروان‌هایی است که امسال نسبت به انتخاب کاروان خود اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha