ثبت یک وقف جدید در شهرستان شهرکرد
کد خبر: 3899974
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

ثبت یک وقف جدید در شهرستان شهرکرد

رئیس اداره اوقاف وامور خيريه شهرستان شهرکرد از ثبت یک وقف جدید در این شهرستان خبر داد.

عسگر زمانی، رئیس اداره اوقاف وامور خيريه شهرستان شهرکرد، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: واقف نیک‌اندیش بانو الفت رضائی شهرکی ششدانگ یک ساختمان به مساحت 165 متر مربع و ارزشی بالغ بر 7 میلیارد ریال را در شهر کیان از توابع شهرستان شهرکرد وقف کرده است.

وی افزود درحالی که سنت پسندیده وقف رو به گسترش است و هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد، استان چهارمحال‌وبختیاری در وقف مشارکتی گام‌های مثمرالثمری برداشته و شرکت مردم این استان در این عرصه باب جدیدی را به این سو باز کرده است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان شهرکرد تصریح کرد: براساس وقف‌نامه‌ای که با نام این واقف خیر‌اندیش به ثبت رسید، این موقوفه با نیت موقوفه مشارکتی حضرت زهرا(س) وقف شده است.

وی با بیان این که در حیطه وقف برای حضرت زهرا(س) به نسبت بقیه زمینه ها، کار کمتری انجام شده است، تاکید کرد: درآمد این مجموعه، وقف اموری مانند اعیاد، عزاداری برای حضرت فاطمه(س) وتمامی مواردی که مربوط به شناخت بانوی دو عالم می‌شود، خواهد شد.

زمانی با اشاره به ثواب اخروی و دنیوی شرکت در وقف مشارکتی، بیان کرد: وقف مشاركتي عرصه اي است كه در آن امكان ايجاد موقوفه‌هاي جمعي و اشتراكي با مشاركت همه افراد جامعه با هر سطح درآمدي فراهم مي‌شود و فراگير شدن آن مي‌تواند گره بسیاری از مشكلات را در جامعه باز و زمينه همدلي آحاد جامعه را فراهم كند.

وی ضمن تشکر از خانم رضائی واقف خیراندیش، گفت: پایگاه‌های اصلی خرید اوراق موقوفه مشارکتی در امامزادگان سراسر استان از جمله در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد دایر است، خیران علاقمند همچنین می‌توانند برای خرید اوراق موقوفه، به ادارات اوقاف و امور خیریه استان مراجعه کنند، ضمن اینکه شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۵۷۵۵۵۲ نزد بانک رسالت به طرح موقوفه مشارکتی حضرت زهرا(س) اختصاص یافته است.

انتهای پیام
captcha