اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از موسسات قرآنی
کد خبر: 3900283
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹

اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از موسسات قرآنی

مسئول هیئت بازرسی اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور گفت: 6 میلیارد تومان بودجه برای حمایت از فعالیت موسسات وابسته به اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی سراسر کشور اختصاص یافته است.

اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از موسسات قرآنیقاسم جهان آرا، مسئول هیئت بازرسی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: موضوع ادغام موسسات قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان ارشاد همچنان در مرحله گمانه‌زنی و بررسی است.
مسئول هیئت بازرسی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور افزود: با وجود برگزاری چندین جلسه در این حوزه، مسئله ادغام در سطح ملی همچنان در مرحله گفت‌وگو است و به تصویب نرسیده است.
وی افزود: قرار است به زودی مجمع عمومی مشترک اتحادیه مدغم با حضور 600 موسسه قرآنی از سوی دو مجموعه تبلیغات اسلامی و ارشاد با تفکیک هر مجموعه 300 موسسه، از سراسر کشور در تهران تشکیل شود.
مدیر مجمع اساتید، حافظان و قاریان استان همدان ادامه داد: طبق آخرین مصوبه اتحادیه قرآن و عترت ارشاد در سنوات گذشته، استقلال فعالیت موسسات مد نظر بود که ما به دنبال ادغام موسسات این دو مجموعه هستیم.
جهان آرا گفت: در این بین قبل از برگزاری مجمع عمومی موسسات قرآنی این دو مجموعه موظف هستند صورت‌های مالی خود را تا اواخر تیر ماه به سازمان دارایی تحویل دهند.
جهان آرا ادامه داد: این اقدام در راستای شفاف‌سازی فعالیت موسسات قرآنی این دو مجموعه در عملکرد و بودجه‌های یک ساله آنها و در نهایت تصویب و یا عدم تصویب ادغام موسسات این دو سازمان در سطح ملی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 75 موسسه فعال قرآنی وابسته به اداره ارشاد اسلامی استان همدان به ثبت رسیده است، گفت: 6 میلیارد تومان بودجه برای حمایت از فعالیت موسسات وابسته به اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی سراسر کشور اختصاص یافته است.
جهان آرا گفت: برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی موسسات در شرایط کرونا، نیمی از اعتبار اختصاص یافته به فعالیت‌های قرآنی سال ۹۸، یعنی 6 میلیارد تومان، در آینده نزدیک به موسسات قرآنی اختصاص خواهد یافت که در این بین موسسات قرآنی استان همدان اعم از ارشاد و تبلیغات نیز از این اعتبارات بی‌بهره نخواهد ماند.

انتهای پیام
captcha