نشست فصلی ائمه جمعه آذربایجان‌غربی برگزار شد
کد خبر: 3904173
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶

نشست فصلی ائمه جمعه آذربایجان‌غربی برگزار شد

نشست فصلی ائمه جمعه آذربایجان‌غربی، امروز، ۲۱ خرداد ماه با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی برگزار شد.

ائمه جمعه منویات مقام معظم رهبری را تبیین کنندبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، امروز 21 خرداد ماه در نشست فصلی ائمه جمعه استان با اشاره به شرایط به وجود آمده در کشور به واسطه شیوع کرونا اظهار کرد: کرونا در کنار همه معایبی که داشت موجب شد که معنویت‌گرایی در بین مردم تقویت شده و توجه به اینگونه مسائل اهمیت پیدا کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان برگزاری نمازهای جماعت و جمعه در اغلب شهرهای کشور وجود دارد، افزود: در این دوران نیز ائمه جمعه باید تلاش کنند به روش‌های مختلف از جمله صفحات اجتماعی، فضای معنوی را در جامعه ایجاد کرده و اجازه تعطیلی فعالیت‌های دینی مانند تبلیغ را ندهند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه ائمه جمعه استان باید در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری همت مضاعی داشته باشند، ادامه داد: برای همین منظور باید منویات مقام معظم رهبری در همه حوزه‌ها مانند فقه، شرع و سیاست برای مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه وظیفه سنگینی برعهده دارند، تصریح کرد: ائمه جمعه باید در همه حوزه‌ها مطالبه‌گری کرده و پیشنهادات و انتقادات خود را در ارتباط با موضوعات مختلف بیان کنند تا جامعه در مسیر درست هدایت شود.

حجت‌الاسلام قریشی با بیان اینکه مردم انتظار دارند ائمه جمعه وظیفه هدایتگری خود را در همه حالی انجام دهند، خاطرنشان کرد: مردم با نگاه به رفتار و منش ائمه جمعه آنها را در امور دینی الگوی خود قرار می‌دهند از این رو وظیفه خطیری برعهده ائمه جمعه است.

انتهای پیام
captcha