بیماری کرونا هنوز از مسائل اصلی استان کرمان است
کد خبر: 3904810
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

بیماری کرونا هنوز از مسائل اصلی استان کرمان است

استاندار کرمان با بیان اینکه بیماری کرونا هنوز هم یکی از مسائل اصلی ما در این استان است، گفت: در دو هفته اخیر آمار مبتلایان به بیماری در استان افزایش پیدا کرده اما نشانه ورود ما به پیک بیماری نیست.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدایی، استاندار امروز یکشنبه، 25 خردادماه در نشست شورای اداری استان گفت: بیماری کرونا هنوز هم یکی از مسائل اصلی ما در استان است و در دو هفته اخیر آمار مبتلایان به بیماری در استان افزایش پیدا کرده اما نشانه ورود ما به پیک بیماری نیست چون بخش عمده‌ای از مبتلایان بستری نمی‌شوند و سرپایی هستند.

وی افزود: مسئله مهم در تعداد بیماران بستری است، افزایش بیماران کرمان به دلیل بیماریابی و افزایش تست‌ها‌ست و اینکه این افراد بیشتر نزدیکان بیماران هستند که عمدتاً هم نیاز به بستری ندارند، با این حال امکان دارد که به یک پیک وارد شویم و به همین دلیل باید پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی دقیقاً رعایت شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در نشست‌های اخیر ستاد استانی مدیریت کرونا مطرح شد که برای جلوگیری از پیک بیماری و یا کاهش شدت آن، نمی‌توانیم روش‌های ابتدایی را دنبال کنیم، بیان کرد: تعطیلی بازار و اصناف و یا کنترل ورودی‌ها و کاهش نیروها در ادارات الان عملی نیست و نتیجه هم نمی‌دهد و به نفع جامعه هم نیست.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد افراد بستری در بیمارستان به دلیل بیماری کرونا کم هستند و یعنی این بیماری به‌خوبی کنترل شد اما الان کنترل بیماری به این است که دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم.

فدایی اظهار کرد: برخورد با متخلفان در ادارات دولتی و خدماتی، اصناف، بانک‌ها و ... در ستاد استانی مدیریت کرونا تصمیم‌گیری شد و گروه‌هایی برای کنترل و بازرسی تعیین شدند و از مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم که به این موارد توجه کنند.

وی بیان کرد: پروتکل‌ها‌ اعلام شده و مدیر دستگاه مسئول اجرای ضوابط است و بازرسی‌ها از دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گیرد مدیران باید کمک کنند که کارمندان و ارباب رجوع‌ها ضوابط را رعایت کنند و قطعاً با دستگاه‌ها، کارمندان و اصناف و بانک‌هایی که رعایت ضوابط را نداشته باشند برخورد می‌شود و حتی تعطیلی و پلمب را خواهیم داشت.

فدایی گفت: اصلاح، کارایی، چابک شدن سیستم اداری و رفع اشکالات سیستم اداری مبحث اصلی ما در شورای اداری و اولویت ما در سال جاری است.

استاندار کرمان بیان کرد: این مبحث را در ابتدای سال مطرح کردم و در رسانه‌ها گفته شد که ما منتقد سیستم اداری هستیم، این مشکلات اداری و بروکراسی مربوط به زمان کنونی و مختص استان کرمان هم نیست.

وی با اشاره به اینکه می‌توانیم با همفکری سیستم اداری را اصلاح کنیم که کمک کند مشکلات برطرف و اقتصاد و اشتغال را درست کند، تأکید کرد: طرحی را در دست تهیه داریم برای رفع این مشکلات تا به اجرا بگذاریم.

انتهای پیام
captcha