جریان شناسی و آگاهی به مسائل روز دو مؤلفه مبلغ دینی
کد خبر: 3905338
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

جریان شناسی و آگاهی به مسائل روز دو مؤلفه مبلغ دینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: جریان شناسی و آگاهی به مسائل روز در حوزه تبلیغ بسیار حائز اهمیت است و با وجود برخی دشمنی‌ها در جوامع اسلامی و وجود برخی انحرافات و شبهات باید مبلغین جهادگونه در حوزه تبلیغ دین فعالیت کنند.

جریان شناسی و آگاهی به مسائل روز دو مولفه مبلغ دینیبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ناصرشکریان امیری مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز ۲۷ خردادماه در جلسه کارگروه فعالیت‌های هفته تبلیغ با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام ششم مسلمانان و شیعیان جهان امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: باید از شیوه‌های تبلیغی اهل بیت(ع) به ویژه شیوه تبلیغ امام جعفر صادق(ع) در این برهه از زمان بهره گرفت و الگو برداری کرد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت شناخت مخاطب و احترام به او در حوزه تبلیغ، افزود: امروز تکنولوژی‌ها نوین ارتباط اجتماعی و جمعی یک اصل انکار ناپذیر در زندگی جوامع انسانی است و امروز نیازمند یک تحول عظیم در حوزه تبلیغ هستیم و باید از همین تکنولوژی‌های نوین ارتباط جمعی در راستای تبلیغ دین بهره گرفت.
شکریان امیری با اشاره به اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، تصریح کرد: برنامه‌های متعددی در شهر‌های استان برای این روز برنامه ریزی شده است که دیدار با نماینده، ولی فقیه و استاندار مازندران و دیدار با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل است که قرار است در سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی از پیشکسوتان عرصه تبلیغ و مبلغان فعال در مبارزه با ویروس کرونا تجلیل صورت گیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره گسترش ابزار‌های پیشرفته و نوین ارتباطی، تاکید کرد: مبلغان امروز طلایه داران و مرزداران اندیشه‌های دینی و قرآنی جامعه و حافظ این امانت گرانبها هستند و امروز دین مهمترین نیاز ضروری جوامع اسلامی و انسانی است که این امر مهم اهمیت تبلیغ را صد چندان میکند.
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به مشکلات و معضلات امروز جامعه بشری گفت: پویایی و سعادت هر جامع‌های در اجرای درست آموزه‌های دینی و اسلامی است و یکی از دلایل موفقیت جوامع اسلامی به خصوص جمهوری اسلامی در بحران‌های اجتماعی و مشکلات همین توجه به مفاهیم و آموزه‌های دینی و اسلامی است.
مدرس حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های مازندران در بخش پایانی سخنان خود به مهمترین عنصر تبلیغ اشاره و بیان کرد: دانش و آگاهی‌های لازم به مبلغ کمک میکند تا بتواند اثر مطلوب را برای ذهن و فکر مخاطب خود ایجاد کند و بهره‌مندی از ابزار‌های نوین ارتباطی هم در اثرگذاری آن نقش بسزایی دارد.
شکریان امیری در پایان به باید‌ها و نباید‌های حوزه تبلیغ اشاره و اظهار کرد: جریان شناسی و آگاهی به مسائل روز در حوزه تبلیغ بسیار حائز اهمیت است و با وجود برخی دشمنی‌ها در جوامع اسلامی و وجود برخی انحرافات و شبهات باید مبلغین جهادگونه در حوزه تبلیغ دین فعالیت کنند.
گفتنی است؛ در یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز اطلاع رسانی دینی با حضور نماینده، ولی فقیه، استاندار و برخی مدیران دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان از پیشکسوتان عرصه تبلیغ و مبلغان فعال در مبارزه با ویروس کرونا و دیگر بحران‌ها تجلیل میشوند.

انتهای پیام
captcha