ارائه ۳۰۷ مورد خدمت و معاضدت حقوقی به مددجویان همدانی
کد خبر: 3909772
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

ارائه ۳۰۷ مورد خدمت و معاضدت حقوقی به مددجویان همدانی

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد همدان گفت: اقدامات و فعالیت‌هایی حقوقی همچون تهیه و تنظیم ۶۰ مورد دادخواست، شکوائیه، اظهارنامه و لایحه برای ارائه به مراجع قضایی و انجام ۵۱ مورد مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت همدان از ابتدای سال جاری صورت گرفته است.

ارائه 307 مورد خدمت و معاضدت حقوقی به مددجویان همدانیبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، حسین روغنکار، رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان، بیان کرد: بسیاری از مددجویان به دلیل عدم آگاهی از حقوق قانونی خود قادر به اعاده حق خود نیستند، به همین دلیل کمیته امداد با ارائه مشاوره و پیگیری‌های لازم برای احقاق حق مددجویان قدم برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه در سه‌ ماهه سال 99، مشکلات حقوقی 29 خانوار مددجو حل‌وفصل شده است، گفت: 45 وکیل و مشاور حقوقی نیکوکار برای ارائه مشاوره و معاضدت حقوقی و خانوادگی به مددجویان کمیته امداد استان همدان به‌صورت رایگان با این نهاد همکاری می‌کنند.

روغنکار گفت: تهیه و تنظیم 60 مورد دادخواست، شکواییه، اظهارنامه و لایحه برای ارائه به مراجع قضایی و انجام 51 مورد مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت از فعالیت‌های حقوقی کمیته امداد استان همدان از ابتدای سال جاری بوده است.

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد همدان با بیان اینکه 12 میز حقوقی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد نیز در استان همدان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: شرکت در 3 جلسه دادرسی و پیگیری یک مورد امور ثبتی و ملکی از دیگر فعالیت‌های این نهاد بوده است.

روغنکار همچنین اعتراض و درخواست تجدیدنظر در دعوی برای دو پرونده و معرفی 8 پرونده به کانون وکلا برای اخذ وکیل معاضدتی را از دیگر فعالیت‌های این حوزه برشمرد و بیان کرد: 10 شعبه شورای حل اختلاف ویژه مددجویان نیز در سطح استان برای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به ایشان فعال هستند.

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد همدان همچنین چهار مورد سازش بین اصحاب دعوی و 42 مورد قرارداد بررسی و تنظیم‌شده را از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در سال 99 برشمرد و گفت: چهار جلسه کلاس‌های آموزشی برای 122 نفر از مددجویان برگزارشده است و راهنمایی و حمایت حقوقی جهت اجرای احکام برای 3 مورد پرونده از دیگر فعالیت‌های این حوزه بوده است.

انتهای پیام
captcha