صدور حکم خلع ید و رفع تصرف 57 هکتار از اراضی موقوفه دستگرد امامزاده
کد خبر: 3911341
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
امیری خبر داد:

صدور حکم خلع ید و رفع تصرف 57 هکتار از اراضی موقوفه دستگرد امامزاده

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: با حكم قضايی و تلاش اوقاف و امور خيريه استان، مزارع موقوفه شیخ رجب پس از پنجاه سال از دست متصرفان خارج شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در راستای نظارت بر اجرای قانونِ حفظ و نگهداری موقوفات، با صدور حکم قضایی از متصرفانی که به‌صورت غاصبانه و به قصد غلبه و استیلا بر اراضی مبادرت به تصرف چندین ساله، به زراعت پرداخته بودند با هماهنگی نماینده دادگستری، نماینده فرماندهی انتظامی استان، واحد حقوقی اداره‌کل و اوقاف شهرستان شهرکرد از اراضی رفع تصرف شد.

وی با اشاره به زمین‌های موقوفه تصرف شده در روستای دستگرد امامزاده گفت: مزرعه شیخ رجب که قبل از انقلاب اسلامی تصرف شده بود، در سال 89 حکم رفع تصرف صادر و پس از 10 سال پیگیری و پرونده دعاوی و نهایتاَ با اجرای حکم صادره در تیرماه 99، 57 هکتار از اراضی مذکور احیاء شد که از این پس طبق نیت واقف به این موقوفه رسیدگی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: این مزارع شامل 2 هکتار باغ و اشجار مثمر بوده و الباقیِ مزرعه، مرتع قابل بهره‌برداری و زمین بایر می‌باشد که در این خصوص، طبق نظر کارشناسی حق و سهم زارعانه آنها محاسبه و از سوی اوقاف پرداخت شد و تهاتر صورت گرفت.

حجت‌الاسلام امیری ضمن تشکر از ادارات ذیربط از جمله واحد حقوقی، اداره اوقاف شهرکرد و حوزه قضایی استان و تلاش همه جانبه جهت حفاظت و حراست از این اراضی، بیان کرد: وقف یک سنت حسنه اسلامی بوده و سازمان اوقاف امانتدار این موقوفات است که ملزم به اجرای امینانه نیات واقفان می‌باشد، ولی متاسفانه این مزارع توسط عده‌ای تصرف شده بود که خوشبختانه توانستیم حق و حقوق موقوفات را پس از 50 سال پس گرفته و از این پس به‌صورت قانونی طی برگزاری تشریفات مزایده طبق نیت واقف اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه وقف می‌تواند بسیاری از معضلات کنونی را که جامعه به آن مبتلاست به بهترین شکل رفع کند، افزود: سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از مؤثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است، که اداره اوقاف و امور خیریه در این زمینه هیچ تساهل و تسامحی با متصرفان غیرمجاز نخواهد داشت و به‌ طور قطع با هرگونه تعدی و دست‌درازی به اموال موقوفه برخورد قانونی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام امیری گفت: این اراضی که در 5 کیلومتری روستای دستگرد امامزاده واقع هستند، توسط واقف خیراندیش با نیت امورات و هزینه‌های امامزاده محمداکبر(ع) دستگرد وقف شده است.

انتهای پیام
captcha