اجرای طرح «پیوند آسمانی» در چهارمحال‌وبختیاری همزمان با عید غدیر
کد خبر: 3911530
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
از سوی اداره اوقاف استان صورت می‌گیرد:

اجرای طرح «پیوند آسمانی» در چهارمحال‌وبختیاری همزمان با عید غدیر

به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، طرح «پیوند آسمانی» از سوی معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مهرابی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری امروز 30 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح «پیوند آسمانی» امسال برای هشتمین سال پیاپی در استان اجرا می‌شود که با توجه به شرایط خاص جامعه و شیوع کرونا، امکان برگزاری جشن ویژه مشابه هر سال وجود ندارد اما اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان همچنان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و در روز عید غدیر امسال، با حفظ کرامت شاهد بهره‌مندی تعدادی از نوعروسان هم‌استانی از این طرح خواهیم بود.

وی هدف از اجرای این طرح را اجرای امینانه نیات واقفان و حمایت و ترویج فرهنگ ازدواج آسان عنوان کرد و افزود: اداره اوقاف و امور خیریه استان امسال با شعار «هر امامزاده یک جهیزیه» هیات امنا و خیران را جهت شرکت در این طرح ترغیب کرده است.

حجت‌الاسلام مهرابی با بیان اینکه سال گذشته از محل موقوفات منطبق، 30 زوج از عواید طرح «پیوند آسمانی» بهره‌مند شدند، تصریح کرد: امسال هم پیش‌بینی می‌شود، بیش از 100 زوج جوان در زمره بهره‌مندان این طرح قرار گیرند.

معاون فرهنگی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ترویج موقوفات با نیات جدید و ایجاد وقف‌های مشارکتی است، تاکید کرد: همت بلند خیران و واقفان در استان می‌تواند زمینه بهره‌مندی بیشتر زوج‌های جوان را از مواهب این طرح فراهم کند. امیدواریم بتوانیم با ایجاد وقف ‌های جدید با موضوع پیوند آسمانی و ازدواج آسان همیار خانواده‌هایی باشیم که شرایط تأمین جهیزیه برای فرزندان خود را ندارند.

سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، 1 ذی الحجه با عنوان روز ازدواج نامگذاری شده که طرح پیوند آسمانی از سوی اوقاف و امور خیریه استان از 1 ذی‌الحجه آغاز می‌شود و تا 18 ذی‌الحجه همزمان با عید غدیر خم ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha