دستگاه قضایی عزم جدی در مقابله با فساد اقتصادی دارد
کد خبر: 3912005
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

دستگاه قضایی عزم جدی در مقابله با فساد اقتصادی دارد

معاون اول قوه قضائیه از عزم جدی دستگاه قضایی برای برخورد با فساد در سطح کشور به‌ویژه فساد اقتصادی خبر داد و گفت: این موضوع در دستگاه قضایی کشور نهادینه شده است.

دستگاه قضایی عزم جدی در مقابله با فساد اقتصادی دارد

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه امروز، 1 مردادماه در حاشیه معارفه رئیس کل دادگستری استان سمنان در جمع خبرنگاران از برنامه‌ریزی دستگاه قضا برای برخورد با کم‌کاری‌های احتمالی و مقابله با فساد خبر داد و گفت: قوه قضاییه برای آن دسته از افراد که در این شرایط دشوار اقتصادی که مردم در مضیقه هستند، قصور و «‌ترک فعل» کرده و کاری برای حل مشکلات انجام نداده و یا کم‌کاری کنند، برابر قوانین با آن‌ها برخورد می‌کند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران گفت: همه مسئولان و به‌ویژه مسئولان دولتی وظیفه دارند که در این شرایط که بسیاری از مردم، مشکلات جدی معیشتی دارند، قدم‌های بلندتری برای حل گرفتاری‌ها و مشکلات مردم بردارند.

محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه قوه قضائیه به کمک دولت می‌آید، متذکر شد: همه مسئولان و از جمله قوه قضاییه در این شرایط وظیفه داریم که برای گره‌گشایی از مشکلات مردم به کمک دولت بیاییم و در این راستا با کسانی که چوب لای چرخ کار مردم می‌گذارند برخورد می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ترک فعل‌ و عدم انجام وظایف ممکن است که به بروز مفاسد بینجامد؛ لذا قوه قضاییه در این شرایط با آن دسته که کم‌کاری می‌کنند و یا در این شرایط دشوار، کاری جهت حل مشکلات انجام نمی‌دهند برخورد می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه از برنامه‌ریزی دستگاه قضایی برای برخورد با آن دسته از افراد که در این شرایط سوءاستفاده‌ کرده و علیه منافع مردم اقدام می‌کنند خبر داد و گفت: دستگاه قضا در همین راستا با هماهنگی و همکاری با بانک مرکزی برای بازگرداندن ارزهایی که باید به چرخه اقتصادی کشور برگردد و متأسفانه برنگشته، برنامه‌ریزی کرده است.

محسنی‌اژه‌ای با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی با متخلفانی که اجازه بازگشت ارزها به چرخه اقتصادی کشور را نمی‌دهند، برخورد قضایی می‌کند، اظهار کرد: با آن دسته از کسانی که معوقه بانکی داشته و از تمکن مالی لازم نیز برخوردارند اما اجازه نمی‌دهند که این اعتبارات به سمت تولید برود، برخورد متناسب خواهد کرد.

وی با اشاره به چگونگی برخورد با قصورها و «ترک فعل‌ها» گفت: در مرحله اول قرار است که بازرسی کل کشور وارد شده و به آن‌ها تذکر دهد و در مرحله و گام دوم دادستانی کل کشور و دادگستری موارد را به‌طور جدی بررسی می‌کند.

این مقام ارشد قضایی به اهمیت مسئله امنیت تأکید کرد و افزود: امنیت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در هر کشوری است که بر این اساس به‌هم زدن امنیت در این شرایط غیرقابل اغماض است و کسانی که در این شرایط به نفع دشمن دست به عملیات روانی بزنند حتماً با آن‌ها برخورد خواهد شد.

به گفته وی، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و هم دستگاه قضایی وظیفه دارند با کسانی که علیه منافع مردم و هم‌راستا با عملیات روانی دشمن حرکت می‌کنند، برخورد کنند.

محسنی اژه‌ای ساماندهی وکلا و مباحث مرتبط با این بخش را یکی از برنامه‌های قوه قضاییه دانست و گفت: دستورالعملی در همین ارتباط نیز تهیه و تدوین شده و قرار است به‌گونه‌ای عمل شود که اجحافی به مردم صورت نگیرد و هم استفاده بهینه‌ای از وکلا و تحصیل‌کرده‌های این بخش شود.

وی در خصوص قیمت بالا در برخی خدمات حقوقی یادآور شد: در هر بخشی و از جمله در بحث وکالت‌ها، وقتی تقاضا وجود داشته باشد و عرضه کم باشد با افزایش قیمت روبه‌رو خواهیم بود از همین رو باید تا حدی که مشکلات مردم برطرف شود، تعداد وکلا افزایش یابد.

یادآور می‌شود، در این مراسم از خدمات سید‌محسن مظهری تقدیر و محمد‌جعفر عبدالهی به‌عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان سمنان معرفی شد.

انتهای پیام
captcha