اختصاص 20 میلیارد تومان در جهت اشتغالزایی مددجویان همدانی
کد خبر: 3914298
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

اختصاص 20 میلیارد تومان در جهت اشتغالزایی مددجویان همدانی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان گفت: به‌منظور فراهم کردن زمینه لازم برای اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت از ابتدای امسال تاکنون بیش از 20 میلیارد و 200 میلیون تومان در این بخش سرمایه‌گذاری شده است.

اختصاص 20 میلیارد تومان در جهت اشتغالزایی مددجویان همدانیبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد همدان، شهرام عابدی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان با اشاره به راهبردها و سیاست‌های کلی این نهاد، گفت: توجه به توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و فراهم کردن زمینه درآمدزایی و استقلال اقتصادی و معیشتی این بخش از جامعه ازجمله اهداف اصلی کمیته امداد استان در حوزه خدمت‌رسانی به نیازمندان جامعه است.
وی بابیان اینکه رویکرد این نهاد در حوزه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت ارائه خدمات اثرگذار، برجسته و زودبازده و زمان‌دار است افزود: با همین رویکرد سالانه بخشی از مددجویان تحت حمایت در یک بازه زمانی مشخص و هدفمند توانمند شده و از بدنه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.
عابدی ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و متناسب برای مددجویان تحت حمایت را از اولویت‌های مهم کاری کمیته امداد استان همدان در حوزه توانمندسازی جامعه هدف این نهاد عنوان کرد و ادامه داد: به‌منظور فراهم کردن بسترهای لازم برای اشتغال‌زایی مددجویان از ابتدای امسال تاکنون بیش از 20 میلیارد و 200 میلیون تومان در این بخش سرمایه‌گذاری شده است.
وی درباره فرآیند ایجاد اشتغال برای مددجویان موردحمایت گفت: ایجاد فرصت شغلی از آموزش شروع‌شده و بعد از انجام مشاوره‌های شغلی و آماده‌سازی طرح توجیهی مراحل معرفی به بانک برای پرداخت تسهیلات انجام می‌شود.
عابدی بابیان اینکه مددجویان کمیته امداد تنها مصرف‌کننده نیستند، بیان کرد: هم‌اکنون مددجویان موردحمایت این نهاد به‌عنوان کارآفرینان برتر و مولد کشوری در عرصه‌های تولید فعالیت می‌کنند و هدف کمیته امداد استقلال اقتصادی و اجتماعی خانوارهای موردحمایت است.
عابدی با مهم شمردن اشتغال روستاییان گفت: 66 شغل با استفاده از ارائه تسهیلات از محل منابع اشتغال روستایی راه‌اندازی شده که 3 میلیارد تومان اعتبار در برداشته است و 40 مورد شغل نیز با توجه به تفاهم‌نامه‌های منعقدشده با سایر سازمان‌ها با مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان ایجادشده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان توانمندسازی را مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد عنوان کرد و گفت: به‌منظور توانمندسازی در بخش‌های معیشت، مسکن و ایجاد اشتغال نیازمند حمایت و همکاری خیران و نیکوکاران هستیم.

انتهای پیام
captcha