روایات فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در منابع اهل تسنن
کد خبر: 3914535
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
روزشمار عید غدیر خم/ 4 روز تا عید

روایات فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در منابع اهل تسنن

در آستانه عید سعید غدیر خم قرار داریم. امروز، 4 روز به عید ولایت باقی مانده است. به همین منظور در روز‌های باقیمانده، روزانه یک روایت از منابع اهل سنت در فضیلت امام علی(ع) را مرور خواهیم کرد.

روایات فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در منابع اهل تسننبه گزارش ایکنا از قم، در آستانه عید سعید غدیر خم قرار داریم. امروز، 4 روز به عید ولایت باقی مانده است. به همین منظور در روز‌های باقیمانده، روزانه یک روایت از منابع اهل سنت در فضیلت امام علی(ع) را مرور خواهیم کرد.
ابوذر (صحابی) 
سمعتُ رسول الله(ص) یقول لعلی(ع) ثلاثًا لئن یکون قال لی واحده مِنهُنَّ اَحبُّ اِلَیَّ من الدنیا و ما فیها...: اللّهمّ اَعِنهُ و استَعِن به، اللّهمَّ انصُرهُ و انتصر به، فاِنَّه عبدُکَ و اَخو رسولِکَ
(ابوذر به کعبه تکیه زد و گفت: ای مردم! بیایید برای شما از پیامبرتان(ص) حدیث بگویم! از رسول‌خدا(ص) سه جمله درباره علی(ع) شنیدم که اگر یکی از آنها را درباره من می‌فرمود، قطعا برایم از دنیا و آنچه در آن است، محبوب‌تر (و ارزشمندتر) بود:..خداوندا! او(ع) را یاری کن و از او یاری بخواه! خداوندا! او(ع) را (بر دشمن) پیروز کن  و به وسیله او انتقام گیر و داد ستان! همانا او(ع) بنده تو و برادر رسول(ص) توست.
فرائدالسمطین،جُوینی، ج۱،ص۶۸، حدیث ۳۵.  
انتهای پیام
captcha