تبلیغ غدیر یک رسالت قرآنی است
کد خبر: 3915309
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷

تبلیغ غدیر یک رسالت قرآنی است

امام جمعه ملایر با بیان اینکه خداوند متعال دستور فرموده که همه ما به عنوان مبلغ غدیرخم باشیم، گفت: ما مخاطب قرآن هستیم و تبلیغ غدیر یک رسالت قرآنی است.

تبلیغ غدیر یک رسالت قرآنی استحجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان‌ ضمن تبریک دهه ولایت و عید بزرگ غدیر، این عید را عید اکبر برشمرد و اظهار کرد: خطبه غدیر بالاترین و طولانی‌ترین خطبه پیامبر گرامی اسلام است و این نشان از جایگاه غدیر دارد.
وی با بیان اینکه خداوند در عید غدیر به پیامبر اکرم(ص) فرمود که این امر مهم را به مردم ابلاغ کند، گفت: اگر پیامبر این مهم را انجام نمی‌‌داند دین و رسالت پیامبر نا تمام می‌ماند.
وی با بیان اینکه امروز باید غدیر را بزرگ برشمرد، تصریح کرد: اگر حادثه غدیر تبلیغ و تبیین نشود هیچ‌کس وظیفه خود را انجام نداده همان‌طور که خداوند به پیامبر(ص) فرمود اگر غدیر را به سر انجام نرسانی رسالتت را انجام نداده‌‌ای.
امام جمعه ملایر با بیان اینکه بزرگترین مبلغ غدیرخم و مدافع ولایت حضرت فاطمه زهرا(س) بوده است و ما باید غدیر را بیشتر بشناسیم، افزود: اگر غدیر بزرگ شمرده شود قطعا مشکلات پیش روی جهان اسلام اتفاق نمی‌افتد و هیچ دشمنی نمی‌تواند به پایگاه رفیع جهان اسلام رخنه کند.
وی با بیان اینکه اگر در صدر اسلام حادثه عاشورا را داریم به دلیل دشمنی با امیر مومنان و فراموشی حادثه غدیر بوده است، گفت: دشمنان پیامبر، اسلام و اهل بیت، غدیر خم را به فراموشی سپردند و عاشورا اتفاق افتاد.
برقراری اضافه کرد: امروز هم تفاله‌های همان دشمنان به دنبال فراموشی غدیرخم هستند و می‌خواهند تا جایگاه ولایت و غدیر را خدشه‌دار کنند.
وی با بیان اینکه سند غدیر مزاحم و سد راه دشمنان و دنیا پرستان است، گفت: دشمن از ۲ راه می‌خواهد به اهدافش برسد و آن به فراموشی سپردن اصل واقعه غدیرخم و منحرف کردن آن است لذا می‌گوید مسئله ولایت مسئله دوستی و محبت پیامبر(ص) با حضرت علی(ع) است.
امام جمعه ملایر با گریزی به حوادث غدیرخم و و بندهای این خطبه مهم، گفت: اگر مسئله دوستی و محبت پیامبر در واقعه مطرح بود چه لزومی دارد که پیامبر گرامی اسلام در آن روز گرم بیش از 120 هزار نفر را جمع کند و بخواهد این فرمان را از سوی خدا ابلاغ کند.
وی با بیان اینکه این واقعه دستور خدا و ابلاغ از سوی پیامبر برای کامل شدن دین اسلام بوده است، گفت: ما مخاطب قرآن هستیم و تبلیغ غدیر یک رسالت قرآنی است.
برقراری با بیان اینکه خداوند متعال دستور فرموده که همه ما به عنوان مبلغ غدیر خم باشیم، گفت: شاهد این مثال این است که مومنان در عید غدیر با یکدیگر عقد اخوت می‌بندند و این خود یک امر مهم برای تبلیغ ولایت و واقعه غدیر است.

انتهای پیام
captcha