پویائی انقلاب اسلامی در رزمایش کمک‎مومنانه / شناسائی 7 هزار نیازمند همدانی
کد خبر: 3915826
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

پویائی انقلاب اسلامی در رزمایش کمک‎مومنانه / شناسائی 7 هزار نیازمند همدانی

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه مردم ایران در طول تاریخ بشریت نه با دستور بلکه با توصیه ولی خود در کمک به نیازمندان رکورد زدند، گفت: تعهد مردم نسبت به این انقلاب را باید در تشییع جنازه سردار سلیمانی و کمک‌های مومنانه مشاهده کرد.

پویائی انقلاب اسلامی را در رزمایش مردمی کمک مومنانه می‌توان دید/ شناسائی 7 هزار نیازمند همدانیعلی بقایی، فرمانده سپاه ناحیه همدان، با حضور در دفتر ایکنا از همدان، با تشریح اقدامات این نهاد برای مقابله با شیوع کرونا در شهر همدان اظهار کرد: همزمان با شیوع کرونا از اسفندماه، نیروی مقاومت بسیج و پایگاه‌ها، ضدعفونی معابر عمومی و محیط‌ها و مجتمع‌ها را آغاز کردند.
فرمانده سپاه ناحیه همدان افزود: پس از آن، نیروهای بسیج متناسب با نیاز شهر، تولید مواد ضدعفونی و محلول‌های استریل را در دستور کار خود قرار دادند، در ادامه با وجود کمبود ماسک در کشور و احتکار برخی سودجویان، 19 کارگاه تولید ماسک و گان توسط نیروهای بسیج در سطح شهر فعال شد.
وی با اشاره به اینکه 19 کارگاه تولیدی تا پایان خردادماه همچنان در این عرصه فعال بودند، گفت: به مرور زمان و افزایش تولیدات ماسک و گان از سوی مجموعه‌های مختلف در کشور، استان، شهر و به نوعی عدم کمبود در این حوزه، فعالیت این مراکز تولیدی از 19 کارگاه به 6 کارگاه کاهش یافت که اکنون این 6 کارگاه در شهر فعال هستند.
بقایی با اشاره به اینکه برخی از اقدامات بسیج با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های دیگر انجام گرفت، گفت: بسیج در ایام کرونا با همکاری نیروی انتظامی، کنترل مبادی و ورودی‌های شهر و همچنین شناسایی محتکرین ماسک و اقلام بهداشتی را به انجام رساند در 13 فروردین ماه نیز، در 30 روستا هدف گردشگری محدودیت فاصله گذاری اجرا شد.
وی ابراز کرد: در ادامه با مطرح کردن موضوع کمک‌مومنانه از سوی مقام معظم رهبری، این مجموع 11 هزار بسته معیشتی (ارزش هر بسته 250 الی 400 هزار تومان) را در میان آسیب دیدگان از کرونا توزیع کرد، 8 هزار بسته دیگر نیز همزمان با دهه ولایت و امامت تهیه و در میان نیازمندان توزیع کرد.
بقایی با اشاره به اینکه ایران در طول تاریخ بشریت نه با دستور بلکه با توصیه ولی خود در کمک به نیازمندان رکورد زد، گفت: انقلاب و تعهد مردم نسبت به این انقلاب را باید در تشییع جنازه سردار سلیمانی و کمک‌های مومنانه مشاهده نمود.
این مقام مسئول اشاره‌ای به ویژگی‌های کمک‌های مومنانه داشت و ابراز کرد: این کمک‌ها، «مومنانه»، «مودبانه» و «محترمانه» در میان نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا در شهر توزیع شد.
وی اشاره‌ای به دومین ویژگی این کمک‌ها داشت و گفت: مدتی بود که تولید داخل با بحرانی جدی روبرو بود اما این اقدامات تولید را از بحران نجات داد، سومین ویژگی این کمک‌ها، بهره‌مندی بیشتر و تمام نیازمندان در اقصی نقاط شهر، استان و کشور بود.
بقایی گفت: از دیگر اقدامات این مجموعه و بسیج ورود به غربال‌گری کرونا بود همانگونه که فلج اطفال در سه دهه گذشته با همت و همکاری نیروهای بسیجی ریشه کن شد، امروز نیز با همت بسیج و مدافعان سلامت، در خانه‌های بهداشت غربالگری سلامت انجام و بیش از ۹۰ درصد مردم در بحث کرونا برخلاف دیگر نقاط جهان که غربالگری مرگ انجام می‌دهند، در مورد حیات مورد پرسش قرار گرفتند.
فرمانده سپاه ناحیه همدان ادامه داد: این مجموعه در حوزه نشاط نیز وارد شدند به گونه‌ای که در نیمه ماه رمضان، نیمه شعبان، دهه ولایت و امامت، عید غدیر و ... با حضور در محلات به اجرای برنامه زنده شاد پرداختند.
وی گفت: آموزش عمومی 3 هزار بسیجی و آموزش تخصصی 600 نفر در حوزه کرونا در راستای استفاده از این مجموعه در کنار کادر درمان در صورت نیاز و ساخت 2 نقاهتگاه با 400 تختخواب در صورت لزوم از دیگر اقدامات این مجموعه در ایام کرونا است.
بقایی ادامه داد: گفتنی است در این ایام 7 هزار نیازمند و آسیب دیده از کرونا در شهر همدان شناسایی شدند که تحت پوشش هیچ مجموعه حمایتی نبودند، از این رو یک بانک اطلاعاتی ایجاد شد.

انتهای پیام
captcha