متولیان فرهنگی و مسئولان کتاب «فیضیه تا الرشید» را ترویج کنند
کد خبر: 3917042
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

متولیان فرهنگی و مسئولان کتاب «فیضیه تا الرشید» را ترویج کنند

نماینده ولی فقیه در مازندران در آیین رونمایی از کتاب «فیضیه تا الرشید» به قلم محمد حسن جمشیدی، تاکید کرد: متولیان فرهنگی و مسئولان باید این کتاب را بخوانند و ترویج کنند.

متولیان فرهنگی و مسئولان کتاب «فیضیه تا الرشید» را بخوانندبه گزارش ایکنا از مازندران آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران عصر دیروز 26 مردادماه در آیین رونمایی از کتاب «فیضیه تا الرشید» به قلم محمد حسن جمشیدی، در دفتر نمایندگی، ولی فقیه مرکز استان، بیان کرد: در سالروز بازگشت آزادگان رونمایی از کتابی که پر از خاطرات دوران اسارت است را به فال نیک می‌گیریم.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام محمد حسن جمشیدی در انقلاب از باصلابت‌ترین افراد انقلابی بود و در دفاع جنگ رزم و کارزار نظامی تفنگ به دست گرفت، افزود: جمشیدی از سال ۴۲ در دل حوادث زندگی کرد، وی در دفاع مقدس تجربه ۱۰ سال اسارت را با افتخار و عزت و تاثیرگذاری بسیار داشته است.

محمدی لائینی ابراز کرد: حجت‌الاسلام جمشیدی در سه دوره پیاپی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بود، در شعر‌های شرق مازندران آثار کلان و مهمی را از خود برجای گذاشت، در انقلاب جنگ و دفاع مقدس در سنگر نمایندگی و خدمات اجتماعی موثر بود و مهم‌تر اینکه انقلابی باقی ماند و تمام عشقش انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، اظهار کرد: حجت‌الاسلام جمشیدی افتخار پدر شهید بودن، داشتن فرزندانی تحصیل‌کرده خدوم، مؤمن و جانباز را در خانواده خود دارد و شهید مهدی جمشیدی دانشحوی پزشکی و از عناصر ارزشی و انقلابی بود.

وی افزود: سفارش من این است که جوانان این کتاب را بخوانند تا فرهنگ دفاع مقدس نسل به نسل منتقل شود، مسئولان هم بخوانند تا بدانند این مدیریت‌ها نتیجه چه خون دل خوردن‌ها و چه مجاهدت‌ها است و خودشان را مدیون بدانند.

محمدی لائینی گفت: مسئولان باید امانت‌دار ارزش‌های انقلاب باشند، این قبیل آثار باید همچون وصیت‌نامه شهدا خوانده شود. مواظب باشیم فریفته دنیا و پست و مادیات نشویم و به سمت فساد نرویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: متولیان فرهنگی و مسئولان باید کتاب «فیضیه تا الرشید» را بخوانند و ترویج کنند، باید با رویایی با فرهنگ مهاجم بتوانیم فرهنگ خودمان را نشر بدهیم به مسائل خودمان توجه کنیم.

وی بیان کرد: سختی مخاطره دوران اسارت آزادگان را فراموش نخواهیم کرد، آنقدر خاطرات زیبا وجود دارد که گفته نشده است.

انتهای پیام
captcha