عقب‌نشینی پلیس سوئد از موضع حامیانه با قرآن‌سوزی
کد خبر: 3919433
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

عقب‌نشینی پلیس سوئد از موضع حامیانه با قرآن‌سوزی

پلیس سوئد که پیش از این موافقت خود را با دادن مجوز برای برپایی تظاهرات اسلام‌ستیزانه و قرآن‌سوزی در این کشور اعلام کرده بود، در پی نامه 18 انجمن اسلامی در مخالفت با این اقدام ضد دینی، از موضع خود عقب‌نشینی کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از alkompis.se، هجده انجمن اسلامی در شهر «مالمو» ابلاغیه‌ای علیه راسموس پالودن، سیاستمدار افراط‌گرای دانمارکی و «دن پارک»، هنرمند سوئدی که قصد برپایی تظاهرات اسلام‌ستیزانه و قرآن سوزی در این تظاهرات را داشتند، به پلیس و شهرداری مالمو ارائه دادند.

پلیس سوئد نیز در پی دریافت این ابلاغیه ممانعت خود را با برپایی چنین تظاهراتی اعلام و تأکید کرد: تجمعاتی که خطری علیه نظام و امنیت سوئد به شمار آید، مجوز دریافت نخواهند کرد.

«ماتیاس سیگوردسون»، معاون رئیس پلیس مالمو در این باره اظهار کرد: ما در مرکز پلیس وظیفه دفاع از ارزش‌های همه مردم و حمایت از سلامت و امنیت همگانی را داریم؛ بنابراین باید سلامت و امنیت شهروندی را مورد توجه قرار دهیم و به همین دلیل معتقدیم که به چنین تظاهراتی نمی‌توان مجوز داد.

راسموس پالودن، سیاستمدار افراط‌گرای دانمارکی که به مواضع اسلام‌ستیزانه مشهور است، برای برپایی چنین تظاهراتی با هدف اهانت به ساحت قرآن کریم درخواست داده و قرار بود آن را فردا جمعه، 28 آگوست برابر با هفتم شهریورماه با حمایت «دن پارک»، هنرمند سوئدی، برگزار کند.

پالودن در مارس 2019 و پس از کشتار مسلمانان در دو مسجد نیوزیلند، در نزدیکی میدانی که مسلمانان نماز جماعت برپا کرده بودند، نسخه‌ای از قرآن را به آتش کشید. در پی این اقدام ضد دینی دادگاه دانمارک، این سیاستمدار و وکیل اسلام‌ستیز را به 3 ماه حبس و 3 سال محرومیت از حق وکالت محکوم کرد.

انتهای پیام
captcha