شبکه شاد؛ زمینه مناسب شناسایی معلمان توانمند
کد خبر: 3920709
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
محسن حاجی میرزایی بیان کرد:

شبکه شاد؛ زمینه مناسب شناسایی معلمان توانمند

وزیر آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از نسخه جدید شبکه شاد با بیان اینکه از طریق این بستر امکان اجرای عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش و سیاست‌گذاری‌های امر آموزش، افزایش و توسعه ارتباطات اجتماعی و تقویت ارتباطات معلم و دانش‌آموز فراهم می‌شود، گفت: شاد، مکان مناسبی برای شناسایی معلمان با کیفیت و توانمند است.

ارسالی/شبکه شاد؛ بستر مناسب شناسایی معلمان باکیفیتبه گزارش خبرنگار ایکنا، آئین رونمایی از نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) امروز پنجشنبه، ۱۳ شهریورماه با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از معاونان در محل اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه شبکه شاد، عرصه ارائه خدمات آموزشی با حداکثر امکانات است، اظهار کرد: کرونا به سرعت و غافلگیرانه، دنیا را در برگرفت و همه نظامات جاری و شئونات زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داد و حداقل در قرن اخیر پدیده‌ای در این حد تأثیرگذار نداشته‌ایم. یکی از وجوه مهم تأثیرگذاری این ویروس، عرصه آموزش و تعلیم و تربیت بود. آموزش، زیربنای شکل‌گیری جامعه عادلانه و عدالت اجتماعی است. برای دستیابی به جامعه عادلانه باید نظام آموزشی عادلانه داشته باشیم.

محسن حاجی‌میرزایی با بیان اینکه بیش از یک‌میلیارد دانش‌آموز و دانشجو در جهان، دچار وقفه در آموزش شدند و این وقفه تبعات و آثار کوتاه‌مدت و درازمدت دارد، لذا همگان به سرعت دست به کار شدند با وجود اینکه هیچ کشوری تجربه مواجهه با چنین پدیده‌ای نداشتند، ادامه داد: راه‌حل قاطعی در پاسخ به این وقفه وجود ندارد و همه کشور‌ها حتی آن‌هایی که از لحاظ تکنولوژی و فناوری‌ها در سطح مطلوبی قرار دارند در حال آزمون و خطا و کسب تجربه هستند. ما نیز همگام با سایر کشور‌ها از روش‌های متعدد از جمله راهکار‌های ترکیبی استفاده کردیم. اکنون نیز به کمک همراه‌ اول، درصدد بهبود ارائه خدمات آموزشی در بستر نسخه جدید شبکه شاد هستیم.

وی اضافه کرد: دنیا در حال ورود به زیست‌بوم جدیدی بود و سرعت تغییرات فناوری اطلاعات تمام نظامات اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده بود، اما کرونا این تأثیرات و تغییرات را سرعت بخشید و در کنار محدودیت‌ها و مخاطرات ظرفیت‌های تازه‌ای را برای جوامع فراهم کرد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه احداث نظام آموزشی با کیفیت، نیاز به زمان و فرصت مناسبی دارد، افزود: امروز از طریق بستر شاد و قابلیت‌های آن امکان اجرای عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش و سیاست‌گذاری‌های امر آموزش، افزایش و توسعه ارتباطات اجتماعی و تقویت ارتباطات معلم و دانش‌آموز را داریم، همچنین از طریق این بستر می‌توان بهترین و با کیفیت‌ترین معلمان را شناسایی کرد و روش مناسبی برای شناسایی معلمان با کیفیت و توانمند خواهد بود.

وی گفت: برخی افراد امکان دسترسی به بستر شاد را ندارند، آن هم به دلیل نداشتن امکانات سخت‌افزاری یا عدم دسترسی به اینترنت در مناطق مختلف، اما نباید عدم دسترسی به این فضا موجب عدم دسترسی آن‌ها به آموزش باکیفیت شود. اطمینان می‌دهم، آموزش در تمام سطوح جامعه و صرف نظر از موقعیت جغرافیایی و وضعیت اقتصادی را در اختیار این افراد قرار خواهیم داد. تأکید ما بر آموزش حضوری است و تا آنجا که پروتکل‌ها اجازه بدهد از حضور دانش‌آموزان بهره خواهیم برد.

گزارش ایکنا حاکی است، حاجی‌میرزایی همچنین در حاشیه آئین رونمایی از نسخه جدید شبکه شاد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۵ شهریور سال تحصیلی آغاز می‌شود و در تلاشیم، آمادگی لازم را برای شروع باشکوه انجام دهیم؛ همکاران من تمام وقت خود صرف آماده‌سازی مدارس برای استقبال هستند.

وی ادامه داد: امروز از نسخه جدید شبکه «شاد» رونمایی شد؛ شاد جدید دارای ظرفیت و امکانات جدید است و معلمان می‌توانند ارتباط زنده صوتی و تصویری داشته باشند، همچنین دریافت تکالیف کرده و درباره تکالیف ارائه نظر کنند، ضمن اینکه دانش‌آموزان را حضور و غیاب می‌کنند و می‌توانند آزمون با کیفیت بگیرند و با سایر معلمان تبادل تجربه داشته باشند.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: مطمئن هستم این محیط سازگار با کاربران است و نیز برای معلمان دوره‌هایی آموزشی پیش‌بینی کردیم و قابلیت‌های شبکه در معرض استفاده عموم نیز قرار دارد.

وی درباره نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت: اصل بر شرکت حضوری دانش‌آموزان است؛ ما سال گذشته دو سوم سال و محتوا را طی کرده بودیم، اما امسال شرایط متفاوت است و دانش‌آموزان و معلمان باید در سال تحصیلی جدید با هم آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هر جا بتوانیم حضور با رعایت پروتکل است و ۱۵ شهریور در همه مدارس اصل بر حضور است؛ در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان بیشتر از پروتکل است، ناگزیر هستیم تا دانش‌آموزان را گروه‌بندی کنیم و برخی در روزهای زوج و برخی روزهای فرد بیایند‌.

وی با بیان اینکه حضور هر دانش‌آموز در کلاس ۳۵ دقیقه است، افزود: زمان‌های ساعات تدریس برای همه دروس حداکثر ۳۵ دقیقه است و تلاش می‌کنیم، ورود و خروج با تفاوت باشد تا تزاحم ایجاد نشود.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: نیاز به همراهی خانواده‌ها برای تردد و ورود و خروج به مدرسه هستیم. در این شرایط نمی‌توانیم، فرصت‌ها را نادیده بگیریم و باید آموزش را تعقیب کنیم و در کنار آن از سلامت دانش‌آموزان مراقبت کنیم؛ اگر دانش‌آموزان آگاه باشند هم خود و هم خانواده‌ها رعایت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha